نباید دچار خودسانسوری شویم

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۵ مهر ۱۳۹۵


نباید دچار خودسانسوری شویم

مطهری:

نباید دچار خودسانسوری شویم

 

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که فشارها و برخوردها نباید رسانهها را برای افشای فساد اختلاس به خودسانسوری بکشاند.

علی مطهری بابیان این مطلب در گفت‌و‌گو با رویداد24 گفت: رسانه‌ها نباید دچار خودسانسوری شوند بلکه باید در مقابل این فشار‌ها مقاومت کنند. خصوصاً که این فشار‌ها فقط در موارد افشای تخلفات یک گروه سیاسی وارد می‌شود ولی در موارد افشای تخلفات گروه مقابل، دادسرای رسانه و قوه قضائیه آن حساسیت را ندارد. وی بابیان اینکه برخورد دوگانه درباره فیشهای حقوقی و موضوع املاک شهرداری کاملاً آشکار است گفت: البته در اینجا ما نمی‌خواهیم درباره مسئله املاک شهرداری قضاوت کرده باشیم، بلکه مسئله، تفاوت برخورد با این دو موضوع است. مطهری درباره تأثیر خودسانسوری رسانه‌ها بر جامعه گفت: خودسانسوری باعث می‌شود که مفسدان اقتصادی و سیاسی، راحت‌تر به کار خود ادامه دهند. مطبوعات و به‌طورکلی رسانه‌های آزاد از فسادهای اقتصادی می‌کاهند و ریسک تخلفات را بالا می‌برند.

نایب رییس مجلس دهم در ادامه با انتقاد از تداوم بازداشت یاشار سلطانی مدیرمسؤول سایت معماری نیوز باوجودآنکه وثیقه 200 میلیونی تعیین‌شده از سوی دادسرا تودیع‌شده است گفت: اگر این موضوع ادامه داشته باشد باید از وزیر دادگستری سؤال شود و در صورت لزوم مراحل بعدی در مجلس صورت بگیرد.

وی افزود: ممکن است بگویند کار دست وزیر دادگستری نیست، ولی طبق اصل 160 قانون اساسی وزیر دادگستری رابط میان مجلس و قوه قضائیه و قوه مجریه است و باید پاسخ را از قوه قضائیه بگیرد و به مجلس بدهد. این‌طور نیست که قوه قضائیه به هیچ مرجعی پاسخگو نباشد.

مطهری در خاتمه درباره اظهارات اخیر محمدرضا تابش درباره ممنوع‌التصویری سید محمد خاتمی و اینکه موانع ایجادشده برای رییس جمهوری دولت اصلاحات در حال رفع شدن است نیز گفت: ممنوع‌التصویری آقای خاتمی از ابتدا خلاف قانون بود. چند ماه پیش من در نامه‌ای مستندات این اقدام را از دادستان تهران خواستم ولی هیچ پاسخی نیامد چون مستندی ندارد.

نایب رییس مجلس تاکید کرد: رسانه‌ها هم نباید این موضوع را جدی بگیرند. قطعاً باید این محدودیت خلاف قانون رفع شود. مجلس هم می‌تواند با تذکر و سؤال و مراتب بالا‌تر و اقدامات رسانه‌ای و با فشار افکار عمومی به وظیفه خود عمل کند.

منبع: پایگاه جماران


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *