نامه اعتراضی بسیج دانشجویی به برگزاری یک اردوی مختلط

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵


نامه اعتراضی بسیج دانشجویی به برگزاری یک اردوی مختلط

بسیج دانشجویی پردیس علوم دانشگاه تهران در نامه ای خطاب به رئیس دفتر مقام معظم رهبری درخصوص برگزای اردوی مختلط توسط یکی از اساتید این دانشگاه اعلام نارضایتی کرد.
در نامه بسیج دانشجویی پردیس علوم دانشگاه تهران آمده است:
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی
ریاست محترم دفتر مقام معظم رهبری
سلام علیکم؛
اخیرا با خبر شدیم که در تاریخ ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه یکی از اساتید پردیس علوم دانشگاه تهران، اقدام به برگزاری اردوی علمی (فیلد) برای دانشجویان کرده که با حاشیه هایی تلخ و بسیار تاسف برانگیز همراه بوده است؛ لذا اتفاقات این اردو ما را بر آن داشت که نسبت به پیگیری آنها اقدام کنیم. با توجه به این که اردوهای علمی جزء برنامه درسی دانشجویان است و اساتید برای برگزاری این اردوها نیاز به اخذ مجوز از دانشگاه ندارند؛ دانشگاه نیز نظارتی بر برگزاریشان نمی کند و از این روست که هتک حرمتهای این چنینی حتی بدون اطلاع بعدی دانشگاه اتفاق می افتد.
چند ماهی است که بسیج علوم با اینگونه ساختارشکنی‌ها در پردیس علوم مواجه است و از نهادهای نظارتی داخل دانشگاه نیز پیگیری کرده، اما متاسفانه هیچگونه اهتمامی از طرف مسئولین پردیس علوم یا دانشگاه برای حل این مشکل دیده نشده است. البته مواردی از این دست در دانشگاه تهران نیز بی سابقه نبوده و مواردی این چنینی البته با مشکلات کم و بیش در دانشکده های فنی و هنر نیز رخ داده که به همان دلیل ذکر شده‌ دانشگاه از پیگیری آنها سر باز زده است.
در اردوی فوق الذکر استاد درس پس از انجام برنامه های علمی اردو در روز که البته‌ بی‌حاشیه نبوده و اختلاط‌های بی مورد و بی‌جا بدون نظارت استاد اتفاق افتاده است، دانشجویان را برای اسکان شبانه به یک منزل شخصی منتقل می کند که این محل جزء مکانهای رسمی و معمول برای اسکان دانشجویان به شمار نمی رفته است. ایشان برای خواب، برخی دانشجویان را به صورت مختلط در یکی از اتاق های خانه جای داده که با وجود اعتراض دانشجویان، وضع تغییری نکرده و تنها چند نفر از دانشجویان پسر به حیاط رفته و بقیه نیز به صورت مختلط در همان اتاق خوابیده اند.
حال سوال اینجاست که با چنین هتک حرمت هایی آیا هنوز می توان به دانشگاه تهران به عنوان محلی امن برای جوانان این جامعه اعتماد کرد؟ دیگر چه فاجعه ای لازم است تا مسئولین دانشگاه کمی به امنیت اخلاقی دانشجویان در دانشگاه توجه کنند؟
بسیج یعنی آن عنصر دلسوزی که کشور را متعلق به خود و آینده را وابسته به تلاش خود میداند، نگران است؛ چون صاحب خانه است. اتفاق اخیر زیرِ پا گذاشتن عمدی حکم شریعت است که به اسم دانشگاه تهران رخ داده و به نظر می رسد برگزاری چنین اردوهایی نشان از بی کفایتی مسئولین دانشگاه در امانتداری و حراست از جگرگوشه های خانواده هایی است که به نام و نشان دانشگاه تهران اعتماد کرده‌اند.
اولا باید استاد مربوطه نسبت به دلیل تصمیم قبیح خود پاسخگویی کند. ثانیا مسئولین ذی ربط پردیس علوم و دانشگاه تهران باید نسبت به این اتفاق که ناشی از بی توجهی‌ها و سهل انگاری نسبت به‌ اتفاقات قبلی است، پاسخگو باشند. بدیهی است که بسیج دانشجویی ایستادگی در برابر چنین‌ اتفاقاتی را از رسالت های خود می داند و در همین راستا رسما شکایت خود را نسبت به آخانی، استاد درس و دکتر پزشک ریاست پردیس علوم اعلام میدارد و خواستار برخورد نهادهای‌قانونی ذیربط با آنها است.
بسیج دانشجویی خود را موظف می داند این پرونده را تا مجازات خاطیان و بدست آوردن ضمانت‌های کافی جهت جلوگیری از تکرار چنین مفاسدی از طریق مجاری ذیصلاح قانونی پیگیری کند. والسلام علی من اتبع الهدی- بسیج دانشجویی پردیس علوم- دانشگاه تهران.
منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *