ناظران بین‌المللی بر انتخابات آمریکا نظارت می‌کنند

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۷ مهر ۱۳۹۵


ناظران بین‌المللی بر انتخابات آمریکا نظارت می‌کنند

ناظران بینالمللی بر انتخابات آمریکا نظارت میکنند

نشریه آمریکایی نیوزویک نوشته است که با بالا گرفتن جنجالهای مربوط به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی دونالد ترامپ، سازمان امنیت و همکاری اروپا بیش از 400 نفر از ناظران خود را برای نظارت براین انتخابات به آمریکا خواهد فرستاد.

نشریه آمریکایی نیوزویک نوشته است که به دنبال ادعاهای دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی براین که سیستم انتخاباتی این کشور باهدف جلوگیری از پیروزی او دستکاری‌شده است، سازمان امنیت و همکاری اروپا گروهی ناظران بین‌المللی را برای نظارت براین انتخابات راهی واشنگتن خواهد کرد.

26 نفر از این ناظران روز یکشنبه 9 اکتبر و 400 نفر دیگر از آنها در تاریخ 4 نوامبر وارد آمریکا خواهند شد و جریان این انتخابات را به‌منظور اطمینان از انطباق آن با استانداردهای بین‌المللی زیر نظر خواهند گرفت.

نشریه مذکور به نقل از مسؤولین سازمان امنیت و همکاری اروپا نوشته است که ناظران اعزامی دراین مدت علاوه بر نظارت بر ثبت‌نام نامزدها و رأی‌دهندگان آمریکایی، نظارت بر فعالیتهای انتخاباتی، عملکرد مدیرت انتخابات و سایر نهادهای دولتی، قوانین مربوط به انتخابات و اجرای آنها و حل‌وفصل مناقشات مربوط به این انتخابات را به عهده خواهند داشت. نیوزویک با اشاره به این‌که سازمان امنیت و همکاری اروپا هنوز از نام کشورهای متبوع این ناظران اطلاع روشنی منتشر نکرده نوشته است که نهاد مذکور در نظر دارد یک روز بعد از انتخابات یعنی در روز 9 نوامبر گزارش مبسوطی از یافته‌های خود در جریان این نظارتها را منتشر کند.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *