نابودی تروریستها در گرو قطع حمایت عربستان

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۰ دی ۱۳۹۵


نابودی تروریستها در گرو قطع حمایت عربستان

بشار اسد:

نابودی تروریستها در گرو قطع حمایت عربستان

321570479

رئیسجمهوری سوریه گفت: نمیتوان تا زمان نابود کردن تروریستها از پایان جنگ سخن گفت زیرا آنها همچنان از حمایت رسمی برخی کشورها ازجمله ترکیه، قطر، عربستان و بسیاری از کشورهای غربی بهره میبرند و این پشتیبانی و حمایت به ادامه جنگ منجر میشود.

بشار اسد در گفت‌وگو با شبکه TG۵ ایتالیا افزود: کشورهای اروپایی از تروریسم برای تغییر حکومتها و رئیس‌جمهورها استفاده می‌کنند و مبارزه با تروریسم اولویت آنها نیست. وی ادامه داد: با این سیاست نمی‌توان تروریسم را در سایر نقاط جهان شکست داد به همین خاطر در چند سال گذشته اقدام مهمی در مبارزه با تروریسم در سراسر اروپا انجام‌نشده است و تروریستها با آزادی حمله می‌کنند بدون این‌که این رویه تغییر کند زیرا مسؤولان غربی برای حل این مشکل جدی نیستند. اسد اضافه کرد: شکست تروریستها در حلب گام مهمی به‌سوی پایان جنگ است ولی جنگ پایان نیافته است.

وی درباره غیرنظامیان کشته‌شده دراین جنگ بیان کرد: مهم‌تر از زیربناها و ساختمانهای ویران‌شده افرادی هستند که کشته شدند و خانواده‌هایی که عزیزان، کودکان، فرزندان، برادران، خواهران و مادران خود را ازدست‌داده‌اند. رئیس‌جمهوری سوریه گفت: آنها تا ابد با این رنج و درد زندگی خواهند کرد ولی تنها راه‌حل این مشکل در سوریه این است که مردم یکدیگر را ببخشند. وی افزود: مشکل تنها به داعش محدود نمی‌شود زیرا داعش، محصول افراطی‌گری است و هنگامی‌که از داعش سخن می‌گویی می‌توانی از النصره و بسیاری دیگر از این گروهها سخن بگویی که اندیشه وهابیت دارند.

اسد اضافه کرد: اگر شما در اروپا و ما دراین منطقه چاره‌ای برای این اندیشه نیابیم نمی‌توانیم تندروی و خشونتی که در تروریسم ظهور یافته را در هیچ جای جهان مهار کنیم. وی اظهار داشت: اگر فکری به حال این اندیشه و ایدئولوژی نکنیم این مشکل را به‌صورت موقت حل کرده‌ایم و اگر بخواهیم به‌صورت دائمی این مشکل را حل کنیم باید تکیه‌گاههای تروریسم یعنی اندیشه وهابیت را نابود کنیم. اسد افزود: ولی اکنون تروریسم تکیه‌گاه دیگری دارد و آن حمایت غربیها از تروریستهاست، ممکن است به‌طورکلی از داعش حمایت نکنند ولی تروریستها تحت عناوین دیگری مانند میانه‌روها یا کلاه‌سفیدها حمایت می‌کنند.

رئیس‌جمهوری سوریه گفت: گاهی تروریستها را با صفات انسانی و گاهی باصفت میانه‌رو تزیین می‌کنند و از این طریق بر اقدامات آنها سرپوش می‌گذارند و یا برای دستیابی به اهداف خود استفاده می‌کنند.

اسد درباره انتخاب ترامپ و تغییر نقش آمریکا در منطقه گفت: ما بسیار خوش‌بین هستیم ولی مواظب و محتاط. ما نمی‌دانیم چه سیاستی در قبال این منطقه در پیش خواهد گرفت و چگونه با گروههای فشار در آمریکا که با حل‌وفصل بحران سوریه و برقراری روابط خوب با روسیه مخالف هستند، رفتار خواهد کرد.

وی افزود: ولی می‌توانیم بگوییم که بخشی از خوش‌بینی ما به برقراری روابط بهتر میان آمریکا و روسیه بستگی دارد و نه میان غرب و روسیه زیرا اروپا روی نقشه سیاسی جهان وجود ندارد و من فقط از آمریکا سخن می‌گویم و اگر میان این دو قدرت روابط خوبی برقرار شد بیشتر کشورهای جهان ازجمله سوریه از این روابط سود خواهند برد و به‌این‌ترتیب می‌توانیم بگوییم که بحران سوریه حل می‌شود.

اسد اضافه کرد: ازآنجاکه ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرد که اولویت وی مبارزه با تروریسم است ما گمان می‌کنیم که این می‌تواند آغاز یک‌راه حل باشد اگر بتواند به وعده‌های خود عمل کند.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *