میزان رشد علمی کشور تا پایان سال نزدیک به 6 درصد می‌رسد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۷ مهر ۱۳۹۵


میزان رشد علمی کشور تا پایان سال نزدیک به 6 درصد می‌رسد

معاون وزیر علوم در آیین افتتاحیه نهمین جشنواره ملی حرکت

میزان رشد علمی کشور تا پایان سال نزدیک به 6 درصد می‌رسد

593257370

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در بررسی اخیر خود پیش‌بینی کرده است که میزان پیشرفت و رشد علمی کشور تا پایان سال نزدیک به 6 درصد خواهد رسید و امیدواریم در سایر حوزه‌ها نیز شاهد این‌گونه رشد باشیم.
دکتر سید ضیاء هاشمی در آیین افتتاحیه نهمین جشنواره ملی حرکت به میزبانی دانشگاه باهنر کرمان، با اشاره به اینکه بار اصلی این جشنواره بر دوش دانشجویان است، گفت: آمار حاکی از آن است که نهمین جشنواره حرکت تمایزاتی برجسته با دوره‌های قبلی دارد.
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم با اشاره به اینکه این جشنواره با دو رویداد بزرگ هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی مصادف است که ویژگی خاصی به آن بخشیده است، تصریح کرد: معتقدیم که دانشگاه کانون دین، علم و فرهنگ است و اکنون شاهد آن بودیم که کانون هنر نیز است.
وی ادامه داد: تاکنون کرمان را با القاب کریمان، شهر شهیدان و … می‌شناختیم، اما با این ابتکار دالان چترها، هم‌اکنون می‌توان لقب شهر رنگ و الوان را نیز به آن اضافه کرد.
ضیاء هاشمی بابیان این مطلب که امسال سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است، اظهار کرد: امیدواریم که از مرحله شعار عبور کرده و به صحنه عمل‌آمده تا باعث پیشرفت و توسعه کشور شویم.
وی با ابراز امیدواری از اینکه امسال، سال رونق و پیشرفت باشد، عنوان کرد: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در بررسی اخیر خود پیش‌بینی کرده است که میزان پیشرفت و رشد علمی کشور تا پایان سال نزدیک به 6 درصد خواهد رسید و امیدواریم در سایر حوزه‌ها نیز شاهد رشد باشیم.
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم اظهار کرد: جشنواره حرکت یادآور حرکتهای علمی و نشان‌گر شور و هیجان است و زمانی که در جشنواره حرکت شرکت می‌کنیم، برای یک سال تلاش خود به انرژی و نیرو می‌گیریم.
به دنبال تقویت رونق علمی بین دانشجویان هستیم
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم همچنین در حاشیه مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره ملی حرکت در دانشگاه شهید باهنر کرمان، پس از ادای احترام به مقام شهدای گمنام در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره حرکت مختص انجمنهای علمی دانشگاههاست که امسال دانشگاه شهید باهنر کرمان میزبان آن است.
وی با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی آن در سطح دانشگاههای کشور برگزارشده است، اظهار کرد: اکنون مرحله نهایی این جشنواره در سطح کشور است، به‌طوری‌که دانشگاههای سراسر کشور آثار خود را دراین جشنواره عرضه کرده‌اند.
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد موج علمی جدیدی بین دانشجویان دانست و اظهار کرد: امسال برگزاری این جشنواره از حیث فعالیت، گسترده‌تر از سالهای گذشته است؛ به‌گونه‌ای که امسال گستره حوزه‌های ارائه‌شده به 18 بخش رسیده است و برای اولین بار دانشگاههای علوم پزشکی و دانشگاههای غیرانتفاعی نیز دراین جشنواره حضور یافته‌اند.
وی ادامه داد: دراین جشنواره کیفیت داوری نیز به‌طور محسوسی افزایش‌یافته و داوری در چند مرحله صورت گرفته است.
ضیاء هاشمی بابیان اینکه به دنبال این هستیم که رونق علمی بین دانشجویان را تقویت کنیم، تصریح کرد: یکی از شاخصهای اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان است که ما دراین راستا گام برداشته‌ایم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کرمان جایگاه ویژه‌ای ازلحاظ علمی و هنر در کشور دارد و مفاخر بزرگی را تقدیم کشور کرده است و امیدواریم که مفاخر معاصر زیادی نیز به کشور اهدا کند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *