میزان افزایش اجاره‌بهای خوابگاههای دولتی اعلام شد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱ شهریور ۱۳۹۵


میزان افزایش اجاره‌بهای خوابگاههای دولتی اعلام شد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم:

میزان افزایش اجارهبهای خوابگاههای دولتی اعلام شد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به رتبه‌بندی خوابگاههای دولتی در مورد نرخ اجاره‌بهای این خوابگاهها اظهار کرد: اجاره‌بهای خوابگاههایی که در رتبه‌های مختلف قرارگرفته‌اند به‌طور متوسط 5 درصد افزایش خواهد داشت.

مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش 14.3 درصدی اجاره‌بهای خوابگاههای دولتی در سال گذشته، افزود: امسال نرخ اجاره‌بهای خوابگاههایی که در رتبه‌های 4 و 5 قرارگرفته‌اند افزایش نخواهد داشت. اجاره‌بهای خوابگاههایی که در رتبه 3 قرارگرفته‌اند پنج درصد و اجاره‌بهای خوابگاههایی که در رتبه‌های 1 و 2 قرارگرفته‌اند 15 درصد افزایش دارد. به‌طورکلی می‌توان گفت نرخ اجاره‌بهای خوابگاهها به‌طور متوسط حدود 5 درصد افزایش داشته است.

وی در مورد خوابگاههایی که در رتبه پنج قرارگرفته‌اند، گفت: خوابگاههای که در رتبه پنج قرارگرفته‌اند، در بدترین شرایط قرار دارند و چنانچه تعمیرات اساسی روی آنها صورت نگیرد قابل سکونت نیستند. فرآیند رتبه‌بندی‌ که سال گذشته در صندوق رفاه دانشجویان صورت گرفت باعث شد نرخ اجاره‌بهای خوابگاهها عادلانه شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: بعد از رتبه‌بندی خوابگاهها، صندوق رفاه دانشجویان نامه‌ای را به دانشگاهها ارسال کرد تا گزارشی از تعداد و وضعیت خوابگاههایی که در رتبه 5 قرارگرفته‌اند، تهیه کند. براین اساس مشخص شد اکثر خوابگاههای رتبه 5، متعلق به دانشگاههایی بودند که در تهران قرار دارند، زیرا دانشگاههای تهران نسبت به دانشگاههای شهرهای دیگر قدیمی‌تر هستند. لذا تجهیزات و خوابگاههای قدیمی‌تری نیز دارند. البته خوابگاههای برخی دانشگاههای شهرستان نیز در رتبه 5 قرار دارند. برای مثال دانشگاه شهید چمران اهواز دارای پنج خوابگاه است که در رتبه 5 قرار دارند.

یزدان‌مهر در پایان از بازسازی خوابگاههایی که در رتبه 5 قرار دارند خبر داد و افزود: امسال صندوق رفاه دانشجویان اعتبار خوبی برای بازسازی این خوابگاهها در نظر گرفته و کمکی هم از سوی دانشگاهها صورت می‌گیرد تا خوابگاههای رتبه 5 تعمیر و بازسازی شوند.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *