مواد برنامه پنجم توسعه در حوزه خانواده اجرانشده است

دسته: حقوق خانواده
بدون دیدگاه
شنبه - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵


مواد برنامه پنجم توسعه در حوزه خانواده اجرانشده است

مواد برنامه پنجم توسعه در حوزه خانواده اجرانشده است

معاونت سلامت و حمایت از خانواده کمیته امداد گفت: موارد مطروحه در برنامه پنجم توسعه بعد از پنج سال فرصت و یک سال تمدید اجرانشده است.
 فاطمه رهبر؛ معاونت سلامت و حمایت از خانواده کمیته امداد در نشست تخصصی کنترل و کاهش طلاق در نشست تخصصی کاهش طلاق که به همت دبیرخانه شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی در محل وزارت رفاه برگزار شد، تدوین برنامه ششم توسعه را فرصت کلیدی برای حل موضوع طلاق و تحکیم خانواده خواند و ادامه داد: در کمیته امداد ازدواج میان مددجویان اتفاق می‌افتد که آمار طلاق در این گروه زیر یک درصد است.
رهبر تأکید کرد: در سال ۹۴ سه هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد ازدواج‌کرده‌اند.
همچنین محبوبی؛ رئیس اداره امور اجتماعی وزارت کشور در نشست تخصصی کنترل و کاهش طلاق گفت: بسیاری از نهاد‌ها سالها در خصوص این موضوع کار می‌کنند، اما باید مشخص شود نهاد متولی کاهش طلاق کدام است، زیرا سازمانهایی همچون سازمان ملی جوانان، شورای فرهنگی اجتماعی زنان، نهاد زنان ریاست جمهوری و قوه قضائیه پیگیر این مساله شدند.
وی با تأکید بر اینکه باید در خصوص نهادسازی برای کنترل و کاهش طلاق فعالیت شود و تقسیم‌کار مشخصی در این حوزه انجام گیرد، ادامه داد:
بهزیستی و نهادهای فرهنگ‌ساز می‌توانند در این خصوص ایفای نقش داشته باشند. رئیس اداره امور اجتماعی وزارت کشور در ادامه تأکید کرد: باید مشخص شود چه عملیاتی می‌تواند ما را به هدف برساند آیا تمرکز بر موضوعات آموزش، فرهنگ‌سازی و تمرکز بر مراکز مشاوره کدام‌یک می‌تواند ما را به شاخصهای هدف برساند.
خبرگزاری ایلنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *