موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور اصلاح شد

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۹ فروردین ۱۳۹۶


موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور اصلاح شد

موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور اصلاح شد

نمایندگان مردم در خانه ملت جهت تأمین نظر شورای نگهبان موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را اصلاح کردند.

نمایندگان در نشست علنی روز سه‌شنبه، 15 فروردین‌ماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح موادی از آن موافقت کردند.

گفتنی است ماده 3 قانون موضوع ماده (1) به شرح زیر اصلاح شد:

ماده 3- دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا 4 سال می‌باشد که از 14 مردادماه شروع و در 13 مردادماه 4 سال بعد خاتمه می‌یابد.

تبصره- دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا در 13 مردادماه 1396 خاتمه یافته و دوره پنجم این شوراها از 14 مردادماه 1396 آغاز می‌گردد. بر اساس اصلاحات صورت گرفته در ماده مذکور نمایندگان با 195 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 238 نماینده حاضر در مجلس با آن موافقت کردند. همچنین نمایندگان با 151 رأی موافق، 50 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر در مجلس با حذف بند (ب) ماده (19) قانون موضوع ماده (5) طرح مذکور که در مورد خریدوفروش آرای برخی افراد بود، موافقت کردند. گفتنی است ماده (16) طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و وظایف شورای اسلامی کشور با نظر نمایندگان جهت بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها ارجاع شد چرا که در تبصره (3) این ماده نحوه رسیدگی به شکواییه داوطلبان مورد بحث بود. هم‌چنین تبصره (8) ماده (71 مکرر) موضوع ماده (19) نیز به شرح زیر اصلاح شد که بر اساس آن در صورت تخلف هر یک از اعضای هیأت تحقیق و تفحص با تأیید جلسه مشترک اعضای هیأت و هیأت رئیسه شورا فرد متخلف به هیأت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای استان معرفی می‌گردد. منبع: وب‌سایت مجلس شورای اسلامی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *