مهلت ۳۰ روزه ترامپ به پنتاگون برای تدوین استراتژی ضد داعش

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵


مهلت ۳۰ روزه ترامپ به پنتاگون برای تدوین استراتژی ضد داعش

مهلت ۳۰ روزه ترامپ به پنتاگون برای تدوین استراتژی ضد داعش

داعش

طبق فرمان اجرایی جدیدی که به امضای رئیس‌جمهوری آمریکا رسیده است، به ارتش آمریکا ۳۰ روز فرصت داده‌شده تا یک استراتژی جدید برای “شکست” گروه تروریستی داعش تبیین کنند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا در دوران کارزار انتخاباتی به‌شدت روند کند برنامه باراک اوباما برای مبارزه با داعش را مسخره می‌کرد و موردانتقاد قرار می‌داد و باید دید که ژنرالهای ارتش آمریکا اکنون قرار است چه برنامه‌ای را به او ارائه دهند. ترامپ در آن دوران بدون تشریح برنامه‌هایش برای شکست داعش، طوری وانمود می‌کرد که گویا برنامه‌ای دارد اما به دلایل امنیتی نمی‌تواند بیان کند. حکم ترامپ با عنوان “استراتژی جامع و طرحهایی برای شکست داعش” بدین معناست که نیروهای آمریکایی و جنگ‌افزارهای نظامی بیشتری راهی عراق و سوریه می‌شوند.

ژنرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نیز موظف شده است تا تغییرات پیشنهادی در مورد نحوه مشارکت آمریکا را ارائه دهد.

ترامپ و همتای روس او ولادیمیر پوتین در تماسی تلفنی توافق کردند تا “هماهنگی واقعی” علیه گروه داعش در سوریه داشته باشند. ترامپ هم پنج‌شنبه گذشته در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: باید از شر داعش خلاص شویم. چاره دیگری نداریم. آنها اهریمن هستند. آنها سطحی از اهریمن هستند که هرگز دیده نشده است. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *