مهلت ثبت‌نام کارگران ساختمانی در سامانه رفاهی دولت تا 30 اسفند

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵


مهلت ثبت‌نام کارگران ساختمانی در سامانه رفاهی دولت تا 30 اسفند

مدیرکل دفتر بیمههای اجتماعی وزارت رفاه خبر داد:

 مهلت ثبتنام کارگران ساختمانی در سامانه رفاهی دولت تا 30 اسفند

210113344

مدیرکل دفتر بیمههای اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که کارگران ساختمانی تا 30 اسفند امسال مهلت دارند به سامانه خدمات رفاهی وزارت رفاه مراجعه و ثبتنام کنند.

اسماعیل گرجی پور، با اشاره به فعالیت حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور و پوشش بیش از 8000 هزارنفری آنها در تأمین اجتماعی اظهار کرد: وزارت رفاه در قالب سامانه خدمات حمایتی نظام جمهوری اسلامی اقدام به ثبت‌نام کارگران ساختمانی کرده است.

وی افزود: این امر بر اساس مصوبه جلسه چهارم کارگروه اصلی رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که کلیه کارگران ساختمانی حایز شرایط متقاضی بیمه‌نامه تأمین اجتماعی در سراسر کشور می‌توانند با در اختیار داشتن مدارک موردنیاز، نسبت به ثبت‌نام در سامانه www.samanehrefah.ir و گرفتن کد ره‌گیری اقدام کنند، گفت: بدیهی است فرایند استحقاق سنجی متقاضیان، از طریق استعلام و بازدید میدانی، توسط متصدیان امر صورت گرفته و نتیجه به واجدین شرایط اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گرجی پور ادامه داد: در صورتی‌که طبق مستندات مربوطه احراز اشتغال آنها تأیید نهایی شود تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرارگرفته و یا در صورتی‌که قبلاً از این بیمه استفاده می‌کردند بیمه آنها تداوم پیدا می‌کند. در واقع ارائه خدمات حمایتی و بیمه‌ای به کارگران ساختمانی از این پس به کسانی تعلق خواهد گرفت که در این سامانه ثبت‌نام کرده باشند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *