مهلت ثبت‌نام دوره‌های کاردانی موسسات غیردولتی تمدید شد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳ خرداد ۱۳۹۶


مهلت ثبت‌نام دوره‌های کاردانی موسسات غیردولتی تمدید شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت نام در دورههای کاردانی فنیوحرفهای موسسات غیر دولتی و غیرانتفاعی خبر داد.

دکتر حسین توکلی با اعلام این مطلب اظهار کرد: پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام انتخاب رشته آزمون ورودی دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای،‌ موسسات غیر انتفاعی و غیردولتی سال 96 و با توجه به موارد اصلاحی و رشته‌های جدید علاوه بر رشته‌های مندرج در دفترچه راهنمای آزمون مذکور و همچنین به منظور فراهم نمودن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبان متقاضی ثبت نام برای شرکت در آزمون که تاکنون موفق به ثبت نام نشده‌اند مهلت ثبت نام در این آزمون تا ساعت 24 روز چهارشنبه سوم خرداد ماه جاری تمدید شد.

وی در ادامه تصریح کرد: تا ساعت12 امروز 31 اردیبهشت 96 تعداد 1134 هزار و 86 داوطلب نسبت به ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی فنی‌وحرفه‌ای در موسسات غیردولتی اقدام کردند. بنابراین به کلیه داوطلبانی که تاکنون برای ثبت‌نام در دوره‌های فوق اقدام نکرده‌اند اکیداً توصیه می‌شود در مهلت تمدید شده و با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org و مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اطلاعیه‌های منتشره بخصوص اطلاعیه ای که بعد از ظهر امروز یکشنبه 31 اردیبهشت ماه جاری بر روی سایت سازمان قرار می گیرد نسبت به ثبت‌نام در این دوره‌ها اقدام کنند.

به گفته توکلی، همچنین داوطلبانی که در آزمون فوق ثبت نام نموده اند نیز می توانند در این مهلت تمدیده شده نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: داوطلبانی که علاقه‌مند به شرکت در کد رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی هستند لازم است علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام، با پرداخت مبلغ 51 هزار ریال برای دوره‌های مذکور اعلام علاقه‌مندی کنند.

وی ادامه داد: پذیرش در 31 کدرشته از 42 کدرشته امتحانی آزمون مذکور منحصرا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد و اطلاعات کامل درباره این کد رشته‌ها در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در جدول شماره 1 آمده است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان رشته‌های امتحانی بدون آزمون، در این مرحله فقط باید ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند. برای این دسته از داوطلبان آزمون برگزار نمی‌شود و ملاک پذیرش معدل کل دیپلم است.

دکتر توکلی افزود: آزمون 11 کدرشته امتحانی از 43 کدرشته امتحانی که پذیرش در آنها به صورت با آزمون خواهد بود، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال 96 است.

وی افزود: آزمون 11 کدرشته مذکور در روز جمعه 13 مردادماه 96 برگزار می‌شود. آزمون هر یک از کدرشته‌های با آزمون شامل دروس عمومی و پایه و همچنین دروس تخصصی هر یک از کدرشته های امتحانی است. آزمون دروس عمومی و پایه به منظور تشخیص آمادگی داوطلبان در زمینه دروس عمومی و پایه و در حدود کتاب‌های دوره سه‌ ساله متوسط شاخه فنی‌وحرفه‌ای است. همچنین عناوین، ضرایب و تعداد دروس عمومی در اطلاعیه شماره یک دفترچه راهنما شرح داده شده است.

توکلی در ادامه اظهار داشت: کارت شرکت در آزمون داوطلبان 11 کد رشته امتحانی از روز سه‌شنبه 10 مرداد 96 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان از این تاریخ تا ساعت 24 روز پنج شنبه 12 مرداد فرصت دارند نسبت به دریافت پرینت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: آزمون دروس اختصاصی نیز به منظور تعیین میزان آشنایی داوطلبان با پایه‌های اساسی و اصولی رشته‌های مورد نظر در حدود اطلاعات علمی کتاب‌های درسی مرتبط با دوره سه ساله متوسط شاخه فنی‌وحرفه‌ای یا کتاب‌های استاندارد مهارتی شاخه کار دانش جدید است. مواد آزمون دروس اختصاصی، منابع و تعداد سئوالات هر درس در رشته‌هایی که پذیرش آنها براساس آزمون است در دفترچه راهنما شرح داده شده است. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *