منع ورود مسلمانان به آمریکاخلاف موازین حقوق بشر

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵


منع ورود مسلمانان به آمریکاخلاف موازین حقوق بشر

رئیس قوه قضاییه عنوان کرد:

منع ورود مسلمانان به آمریکاخلاف موازین حقوق بشر

 

%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d8%b5%d9%85%db%8c%d9%85-%d8%a7%d8%ae%db%8c%d8%b1-%d8%b1%d8%a6%db%8c-%d8%b3%d8%ac%d9%85%d9%87%d9%88%d8%b1-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7

دستوری که رئیس جمهوری آمریکا صادر کرد

 

 رئیس قوه قضاییه با اشاره به تصمیم اخیر رئیسجمهور جدید آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع برخی از کشورهای اسلامی به این کشور، با توجه به خوی آمریکاییها این اقدام را دور از انتظار ندانست اما در عین حال از دولت کشورمان و سایر کشورهای اسلامی خواست که نسبت به این تصمیم واکنش قاطع و متناسبی نشان دهند.

آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و میلاد مسعود حضرت زینب (س)، بار دیگر شهادت جمعی از آتش‌نشانان قهرمان در جریان حادثه ساختمان پلاسکو را تسلیت گفت و تصریح کرد: نام این آتش‌نشانان گرامی و ایثار و فداکاریشان در خاطره ملت عزیز ایران جاودانه شد و مردم نیز قدرشناسی خود را نسبت به این جوانان قهرمان، به‌خوبی نشان دادند. ضمن تسلیت به خانواده‌های مکرم این عزیزان، برای روح بلند آنان علو درجات را آرزومندیم و از خداوند می‌خواهیم که ارواح پاکشان را با ارواح طیبیه شهدا و ائمه اطهار (ع) محشور گرداند.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: اگرچه جمهوری اسلامی در پرتو ارزشهای الهی توانسته قدرت دفاعی و نظامی خود را نیز ارتقا بخشد اما معتقدیم آن‌چه این کشور را بیمه کرده، سلاح نیست بلکه حضور مردم و اقتدار ناشی از ایمان به وعده‌های الهی است.

آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: گفتمان جمهوری اسلامی از آن جهت قابلیت صدور دارد که گفتمانی مبتنی بر فطرت انسانی و ارزشهای الهی، اخلاقی و معنوی است. بر همین مبنا بود که حضرت امام (قدس الله نفسه الزکیه) همواره تأکید می‌فرمودند که قرار نیست ما صرفاً قدرتی جایگزین قدرت سابق باشیم بلکه ماهیت نظام سیاسی ما مبتنی بر ارزشهای الهی است و ازاین‌جهت حفظ این نظام ارزش ایثار و ازخودگذشتگی دارد.

رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که الگوهای دینی در جهان امروز اهمیت فراوانی دارند، نظام جمهوری اسلامی را به‌عنوان یک نظام سیاسی نوین در عصر حاضر دارای قابلیت توسعه دانست و خاطرنشان کرد: همه ما مطمئنیم که مسیر روشنی پیش روی انقلاب اسلامی است منتها مردم و مسؤولین موظف‌اند که به اقتضائات انقلاب و جمهوری اسلامی عمل کنند. بر همین مبنا باید برای ارتقای سطح کارآمدی نظام و به‌ویژه برخورد با مفاسد، برنامه روشنی داشته باشیم. بی‌تردید، هواپرستی و دنیاپرستی مانع تحقق اهداف عالیه انقلاب است و بر همین اساس همه مردم و مسؤولان باید با اتحاد و انسجام، در جهت رفع این موانع گام بردارند. آیت‌الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم رئیس‌جمهور جدید آمریکا مبنی بر صدور دستور ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور، چنین اقدامی را رفتاری نامتعادل، غیرانسانی و خلاف موازین حقوق بشر توصیف کرد و گفت: از خوی آمریکاییها چنین تصمیمی بعید نبود. سردمداران آمریکا معمولاً به اقدامات سلطه جویانه خودرنگ و لعاب حقوق بشری می‌دادند اما امروز چهره خود را آشکارتر نشان می‌دهند.

رئیس قوه قضاییه افزود: این‌که رئیس‌جمهور آمریکا به‌یک‌باره دستور ممنوعیت سفر مسلمانان به این کشور را صادر می‌کند و به نحوی اسلام هراسی را توسعه می‌دهد، برخلاف موازین اخلاقی و انسانی است.

آیت‌الله آملی لاریجانی با محکوم کردن تحریک عده‌ای در داخل آمریکا علیه مسلمانان و برخی اقدامات نظیر آتش زدن مساجد، به برخی ادعاها علیه ایران نیز پاسخ داد و اظهار کرد: جمهوری اسلامی به دنبال نفوذ نیست بلکه این ارزشهای انقلاب اسلامی است که راه خود را در منطقه یافته است. وقتی مردم منطقه رفتار حکومتهای سلطه‌طلب را می‌بینند و شاهد پایبندی جمهوری اسلامی به مبانی اخلاقی و انسانی خود مبنی بر حمایت از مظلومان و مستضعفان هستند، خودبه‌خود به سمت این ارزشها سوق پیدا می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه گفت: سلطه و نفوذ با رفت‌وآمد چند کارشناس به کشورهای دیگر محقق نمی‌شود. اگر این‌گونه بود آمریکاییها با آن همه ابزار و تجهیزات می‌توانستند در عراق و افغانستان صاحب نفوذ باشند. این در حالی است که نفوذ جمهوری اسلامی یک نفوذ ایمانی و معنوی است.

آیت‌الله آملی لاریجانی از دولت، رئیس‌جمهور و به‌ویژه دستگاه دیپلماسی کشورمان خواست که با عبرت از تجربیاتی نظیر تجربه «مهم و تلخ برجام»، به این رفتار نامتعادل، غیرمنطقی و غیرانسانی آمریکا واکنش قاطع، مناسب و متناسب نشان دهند. رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که تصمیم اخیر ترامپ در کنار سایر سیاستهای آمریکا تجربه مهمی است برای آن‌که جمهوری اسلامی و مردم ما هم خویش را برای دستیابی به پیروزی، معطوف به درون نمایند، تصریح کرد: این اقدام بار دیگر ثابت کرد که همه موظفیم با فعلیت بخشیدن به استعدادهای فراوان درون کشور و کثرت امکانات خدادادی، راه پیشرفت را طی کنیم و از آمریکا یا انگلیس خبیث هیچ انتظاری نداشته باشیم.

آیت‌الله آملی لاریجانی با تأکید بر لزوم پاسخ قاطع کشورهای اسلامی به تصمیم اخیر آمریکا نیز یادآور شد: ایران، سوریه، عراق و یمن که امروز مورد خشم رئیس‌جمهور آمریکا قرارگرفته‌اند دقیقاً قربانی سیاستهای آمریکا در حمایت از تروریستها هستند. رئیس قوه قضاییه خطاب به ترامپ گفت: شما همان کسی هستید که در جریان رقابتهای انتخاباتی به رقیب خود صراحتاً گفتید که داعش را او پدید آورده است. حالا چگونه است که انتقام پدید آمدن داعش را از مسلمانان می‌گیرید؟ منبع: داد ایران

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *