منطقه بندی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۰ شهریور ۱۳۹۵


منطقه بندی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی

منطقه بندی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی

در ادامه برگزاری جلسات هماهنگی و هماندیشی سرپرست و معاونین دانشگاه جامع علمی کاربردی در استانها، ششمین جلسه در استان مازندران و با حضور محمدحسین امید سرپرست دانشگاه، رئیس واحد استانی مازندران و روسای 40 مرکز علمی کاربردی استان برگزار شد.

محمدحسین امید سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی دراین جلسه گفت: با توجه به گشایشهای اقتصادی، احیای بازار کار و نیاز به نیروهای ماهر بیشتر، دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به رسالت خود که تربیت نیروهای مهارتی است، شانس بیشتری برای پاسخگویی به نیازهای بازار دارد و می‌تواند به دولت در حل مشکلات اقتصادی کمک کند.

وی از اجرای طرح منطقه بندی آموزش عالی در کشور خبر داد و گفت: آموزش عالی به 10 منطقه تقسیم‌شده است تا براین اساس نقش تمامی دانشگاهها در تصمیم‌سازیهای وزارت علوم بیشتر و پررنگ‌تر شود.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی افزود: در همین راستا مراکز علمی کاربردی نیز در قالب 10 منطقه کنار هم قرار خواهند گرفت تا همه مراکز و واحدهای استانی در تصمیمات دانشگاه جامع مشارکت داشته باشند. امید به مراکز این دانشگاه توصیه کرد تا ظرفیتهای منطقه‌ای خود را شناسایی کنند و بر اساس آن رشته‌های جدید متناسب با بازار کار را طراحی و راه‌اندازی کنند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی بابیان اینکه طی 10 سال گذشته تعداد دانشجویان این دانشگاه از حدود 200 هزار دانشجو به حدود یک‌میلیون دانشجو افزایش‌یافته بود، گفت: با توجه به اینکه تعداد دانشجویان کشور رو به کاهش است پیش‌بینی می‌شود تعداد دانشجویان این دانشگاه به حدود 400 هزار نفر برسد.

امید تأکید کرد: در حال حاضر بیش از نیمی از ظرفیت پذیرش دانشگاهها با مشکل صندلی خالی مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون سالانه بیش از یک‌میلیون و 500 هزار ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاههای کشور وجود دارد اما در کنکور سراسر ی سال جاری حدود 800 هزار متقاضی حضور داشتند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد: در طول 70 سال عمر آموزش عالی در کشور ما شاهد تأسیس حدود 50 دانشگاه دولتی بودیم اما طی کمتر از 7 سال حدود 70 دانشگاه دولتی جدید در کشور ایجاد شد. امید گفت: همچنین مراکز این دانشگاه نیز از حدود 300 مرکز طی سالهای گذشته به بیش از هزار و 200 مرکز افزایش‌یافته و اکنون تعداد مراکز این دانشگاه به هزار و 50 مرکز کاهش‌یافته است.

وی تأکید کرد: افزایش ظرفیتهای آموزش عالی در دانشگاه پیام نور نیز دیده می‌شود به‌طوری‌که تعداد دانشجویان این دانشگاه طی سالهای گذشته از حدود 200 هزار نفر به بیش از یک‌میلیون نفر رسید و طبق آمارهای موجود تعداد دانشجویان این دانشگاه مجدداً کاهش‌یافته و به کمتر از 600 هزار نفر رسیده است.

منبع: مهر

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *