منشور حقوق شهروندی بر پایه مدینه فاضله

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵


منشور حقوق شهروندی بر پایه مدینه فاضله

معاون حقوقی رئیس جمهور:

منشور حقوق شهروندی بر پایه مدینه فاضله

 

 

حجتالاسلاموالمسلمین مجید انصاری در مراسم گرامیداشت شهدا و تجلیل از خانوادههای شهدای فرهنگی که در اداره کل آموزشوپرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شده بود، اظهار کرد: اگر آنجایی که جلسه غیبت و یا تهمتی وجود دارد، نباشیم یعنی داریم فرهنگ شهادت را در خود رواج میدهیم. الآن با فضای مجازی سفره گناه به وسعت جهان گسترده شده است، دروغ، تهمت و یا تخریب علیه مؤمنین، مسؤولین، یاران امام، قوم و یا جمعیتی در فضای مجازی ساخته میشود، اگر آن را بازپخش دهیم ما هم در آن گناه شریکیم. این در حالی است که میتوانیم از همین فضای مجازی برای گسترش عدل و داد استفاده کنیم.

انصاری خاطرنشان کرد: با همه مشکلاتی که وجود داشت طرح رتبه‌بندی معلمان نیز انجام شد. همچنین لایحه اصلاح قانون پرداخت نیز در چند وقت آینده تهیه خواهد شد. در بودجه سال 96 نیز برای پرداخت ماهیانه حقوق حق‌التدریسیها پیش‌بینیهای خوبی شده است.

وی در همین راستا گفت: بودجه آموزش‌وپرورش 36 هزار میلیارد تومان است که بودجه سنگینی است اما دولت طی 4 سال گذشته صد در صد این بودجه را به این وزارتخانه تخصیص داده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به تلاشهای دولت در جهت استقرار حقوقی توافقنامه برجام اظهار کرد: ترامپ با همه بداخلاقیهایی که انجام داده از لحاظ حقوقی نتوانسته است برجام را نقض کند. این موضوع درحالی اتفاق می‌افتد که برای ما آثار رفع تحریمها در حوزه‌های مختلف روزبه‌روز بیشتر نمایان می‌شود. در همین سال جاری بعد از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی 22 هزار واحد صنعتی تعطیل شده و یا نیمه فعال را با اعطای تسهیلات فعال کرده‌ایم.

وی همچنین گفت: بدون حضور سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه‌های کشاورزی، راه‌سازی و تولیدات گامهای بزرگی برداشته‌شده است که شور و شوق خوبی در کشور ایجاد کرده است. این کشور باید امیدوار بماند و با امید پیش برود اما عده‌ای متأسفانه شب و روز کارشان این است که امید مردم را ناامید کنند. هر اقدامی که صورت می‌گیرد را با ترفند سیاه نمایی ناچیز نشان می‌دهند. با کمال تأسف گاهی رسانه ملی هم همین کار را انجام می‌دهد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور ادامه داد: داعش و امثال آن فکر می‌کردند که از سیستان و بلوچستان می‌توانند به‌عنوان پایگاهی برای خود استفاده کنند؛ اما الآن این استان سینه ستبر جمهوری اسلامی ایران مقابل داعش است. حالا صداوسیما یک روز پس از افتتاح میدان گاز در این استان گزارشی تهیه می‌کند که هنوز گاز به خانه‌های مردم نرسیده است. انصافتان کجا رفته آقای عزیز؟ آیا دو روزه می‌شود چند صد خانه را گاز کشی کرد؟ والله پیامبر هم برای حفر خندق برای دور مدینه از معجزه استفاده نمی‌کرد.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی گفت که باید قدر نیروهای انقلاب را تا زمانی که در قید حیات هستند بدانیم و در همین رابطه افزود: زمانی علیه شهید بهشتی حرفهایی می‌زدند که او جواهراتی را از کشور خارج کرده و قصد فرار از کشور را هم دارد. ایشان در جواب گفتند من در ایران می‌میرم و دشمنان این نظام از این کشور فرار می‌کنند. دیدیم که همین‌طور شد عده‌ای بر مزار ایشان استغفار می‌کردند و دشمنان نظام هم که همان منافقان هستند فرار کرده و جزو عوامل صدام شدند. امسال هم‌زمانی که عده‌ای در جماران بر تابوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گریه می‌کردند شبیه آن چیزی که بر شهید بهشتی گذشت را دیدم. منبع : ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *