ممنوعیت پنج‌ساله و مادام‌العمر لابی‌گری برای مقامات دولت آمریکا

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵


ممنوعیت پنج‌ساله و مادام‌العمر لابی‌گری برای مقامات دولت آمریکا

ممنوعیت پنجساله و مادامالعمر لابیگری برای مقامات دولت آمریکا

677747089

رئیسجمهور جدید آمریکا در راستای تحقق بخشی از وعده انتخاباتیاش، مقامهای دولتی را پس از پایان خدمت، “برای همیشه ” از لابی کردن به نفع دولتهای خارجی منع کرد و یک منع پنجساله جداگانه هم برای سایر لابیگریها در نظر گرفت.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامهای دولت آمریکا این ممنوعیت را “تاریخی ” توصیف کرده‌اند اما هنوز مشخص نیست که این دستور قرار است چگونه اجرا شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا گفته است، افرادی که می‌خواهند به او برای برآورده کردن هدف “آمریکا را دوباره با عظمت کنیم ” کمک کنند، باید روی وظایفشان متمرکز شوند تا بتوانند به مردم آمریکا کمک کنند نه این‌که به فکر درآمد آینده خودشان پس از خدمت دولتی با استفاده از نفوذ و قدرت باشند.

ترامپ با اشاره به مقامهایی که در کنار او بودند، به شوخی گفت: «اکثر کسانی که پشت من ایستادند قادر نخواهند بود پس از ترک سمت کار کنند». این افراد شامل مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، راینس پریبس، رئیس دفتر کاخ سفید، استیو بانون، استراتژیست ارشد کاخ سفید و کلیان کانوی، مشاور ارشد ترامپ بودند. ترامپ خطاب به آنها گفت که آنها فرصت دارند که با کناره‌گیری از سمتشان از این وضعیت خارج شوند. ترامپ گفت که در دوران کمپینهای انتخاباتی، زیاد در این رابطه صحبت کرده و الان زمان اجرایی کردن آن است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در اقدامی دیگری برای بازسازی شورای امنیت ملی کاخ سفید گام برداشت. به گفته مشاوران او، این تغییرات موجب می‌شود که شورای مذکور بهتر با تهدیدات سایبری، دیجیتالی، تروریستی و سایر تهدیدات مدرن روبرو شود. اقدام سوم ترامپ به ستاد مشترک ارتش و مشاوران ارشد نظامی برمی‌گردد که در آن ترامپ ۳۰ روز مهلت به آنها داده تا طرح جدیدی برای مقابله با داعش ارائه دهند.

ترامپ طرح ممنوعیت لابی‌گری را چند هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر گذشته مطرح کرد. طبق آن، تمام مقامهای اجرایی به مدت پنج سال پس از ترک سمت دولتیشان از هر نوع لابی منع می‌شوند. آنها هم‌چنین تا پایان عمرشان از لابی برای دولتهای خارجی منع هستند. این اقدامات باهدف کاهش نفوذ لابی‌گرهاست. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *