ملاک خط قرمزهای دانشگاه قانون است

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵


ملاک خط قرمزهای دانشگاه قانون است

ملاک خط قرمزهای دانشگاه قانون است

 

 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با بیان اینکه نباید در حوزه فرهنگ تدارکاتچی باشیم، گفت: افرادی هستند که میخواهند از دانشگاه برای منافع حزبی خودشان استفاده کنند و این کسر شأن دانشگاه و علم است که بخواهد پیادهنظام احزاب شود.

حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در اجلاس ملی شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گفت: 2 نوع نگاه در کار فرهنگی وجود دارد؛ یکی نگاه اداری و یکی هم نگاهی که به دنبال اهداف و آرمانها و به رسالتی که دارد اهمیت می‌دهد.

وی افزود: در بخش فرهنگی هستند کسانی که فقط قصد دارند کار را بچرخانند و بروند و سعی می‌کنند سروصدایی ایجاد نشود تا مدیریتشان تمام شود. از طرفی یک عده هم هستند که اهداف و آرمانها را دنبال می‌کنند و فقط به فکر چرخاندن و رفتن نیستند.

محمدیان تصریح کرد: ما فقط نباید تدارکاتچی در حوزه فرهنگ باشیم. متأسفانه امروز 2 نوع نگاهی که گفته شد در دانشگاهها وجود دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: عده‌ای می‌گویند این عرصه‌ای نیست که بشود کسی را به اجبار وادار به دین‌داری کرد. ما نیز بر این مسأله معتقدیم اما ما مسؤولیتهایی داریم که بر دوش ماست که باید به‌درستی آن را انجام دهیم. هیچ پیامبری هم مردم را به‌زور به اسلام دعوت نکرد اما پیامبران برای هدایت مردم پیر شدند و تمام تلاش خود را کردند که مردم با تمام وجود به سمت اسلام بیایند.

محمدیان اظهار داشت: ما در دانشگاه یک وظیفه اداری داریم و یک وظیفه‌مان ‌هم رسالتی است که بر عهده ما گذاشته شده است.

وی افزود: ما بهترین و پاک‌ترین جوانان را داریم و مطالعات نشان می‌دهد که جوانان ما جزو بهترین جوانان هستند و آیا ما نسبت به فرهنگ و دین این جوانان مسؤولیت نداریم؟

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها اضافه کرد: رفاه، سلامت و امنیت مردم حتماً برای ما مهم است اما مسائل دیگری هم وجود دارد که اهمیت دارند و باید به آنها نیز پرداخته شود.

محمدیان گفت: آیا نباید کسانی که برای این کشور تلاش می‌کنند و هر زمان که خطری پیش می‌آید سینه سپر می‌کنند با کسانی که بی‌تفاوت هستند فرق کنند؟ ما نباید در دانشگاهها به کسانی که به‌نظام دلبستگی ندارند و می‌خواهند از تریبون دانشگاه علیه نظام استفاده کنند، حمایت کنیم و به آنها تریبون بدهیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه محل آزاداندیشی و تجارب آراست و شورونشاط باید در دانشگاه وجود داشته باشد اما خط قرمزهایی هم وجود دارد که باید رعایت شود؛ آن‌هم قانون است و ما باید قانون را ملاک قرار دهیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها  با بیان اینکه باید فضا را برای رشد دانشجویان و اساتید فراهم کرد، گفت: انتخابات یک فرصت است برای اینکه شورونشاط سیاسی در دانشگاهها بیشتر شود و قدرت تحلیل دانشجویان بالاتر رود و نقاط ضعف و قوت بیان شود. همه ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

محمدیان ادامه داد: کسانی هم هستند که می‌خواهند از این فرصت برای منافع حزبی خودشان استفاده کنند و این کسر شأن دانشگاه و علم است که بخواهد پیاده‌نظام احزاب شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی باید در دانشگاه بیایند که باعث رشد دانشگاه شوند نه اینکه به دانشگاه آسیب بزنند. ما شخصیت خوب در هر دو جریان زیاد داریم و باید سعی کنیم از این افراد استفاده کنیم و نباید از موارد مشکوک استفاده کنیم؛ مواردی که باعث می‌شود ذهن جوان ما مخدوش شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در پایان گفت: خدا به ما فرصتی داده تا به‌نظام خدمت کنیم و هیچ افتخاری بالاتر از خدمت به‌نظام نیست. پس باید شبانه‌روز برای خدمت به‌نظام و مردم تلاش کنیم. منبع: فارس


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *