مقامات اسراییل از خشونت افراطی علیه فلسطینیها حمایت می‌کنند

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۹ دی ۱۳۹۵


مقامات اسراییل از خشونت افراطی علیه فلسطینیها حمایت می‌کنند

دیدهبان حقوق بشر:

مقامات اسراییل از خشونت افراطی علیه فلسطینیها حمایت میکنند

 

831024839

دیدهبان حقوق بشر ضمن متهم کردن برخی مقامات ارشد اسراییلی به حمایت صریح از استفاده بیشازحد زور و نیروی مرگبار علیه فلسطینیها، سیاست “تیراندازی بهقصد کشت” رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، گزارش جدید دیده‌بان حقوق بشر حاکی از آن است که مقامات ارشد اسراییل، نیروی دفاعی و پلیس را به تیراندازی باهدف کشتن فلسطینیهایی که گمان می‌برند به اسراییلیها حمله کنند- حتی زمانی که دیگر تهدیدی محسوب نمی‌شوند_ ترغیب کرده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر با استناد به بیانیه‌های منتشرشده از سوی مقامات اسراییلی از اکتبر سال ۲۰۱۵ همچون بیانیه‌های آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسراییل اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی نه‌تنها استفاده از نیروی مرگبار علیه فلسطینیها را ترغیب کرده، بلکه مطرح‌شدن چنین درخواستهایی را نیز محکوم نکرده‌اند.

از اکتبر ۲۰۱۵ نیروهای رژیم صهیونیستی بیش از ۱۵۰ نوجوان و جوان فلسطینی را که گمان می‌کردند قصد انجام اقدامات “خشونت‌آمیز”علیه اسراییلیها را دارند، به شهادت رساندند.

لیبرمن در اکتبر ۲۰۱۵ گفته بود: اسراییل باید سیاستی داسته باشد که هیچ مهاجمی چه زن و چه مرد از حمله جان سالم به در نبرد.

یک عضو پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در فوریه ۲۰۱۶ در کنست گفته بود: مهاجمی که قصد دارد یک یهودی را تنها به خاطر آنکه یهودی است، بکشد، بدون توجه به سنش باید کشته شود.

گلعاد آردان، وزیر امنیت داخلی اسراییل در خصوص چنین سیاسی گفت: من کاملاً با این سیاستها موافقم البته شرایط نیز مهم است. دستورات شفافی به پلیس اسراییل داده می‌شود. به‌محض آن‌که یک افسر پلیس احساس کند که جان خودش یا دیگر شهروندان درخطر است باید طبق مقررات تیراندازی کند. ما نمی‌خواهیم جان هیچ شهروند یا افسر پلیسی را به خطر بیندازیم. هر مهاجمی که می‌خواهد به ما و شهروندان “لطمه بزند” باید بداند که جان سالم از حمله به در نخواهد برد.

این در حالی است که برخی مقامات ازجمله گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی این سیاست را زیر سؤال برده‌اند.

وی گفت: نیروی دفاع اسراییل نمی‌تواند با این شعار پیش برود که اگر فردی خواست شما را بکشد شما اول او را بکشید یک سرباز تنها زمانی می‌تواند دست به اسلحه شود که خطری او یا هم رزمانش را تهدید کند.

قوانین بین‌المللی حقوق بشر استفاده از سلاح گرم کشنده را به زمانی محدود می‌کند که برای نجات جان فردی لازم باشد یا هیچ گزینه دیگری وجود نداشته باشد.

دیده‌بان حقوق بشر از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و مقامات امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی خواست تا راهنماییهای را به‌صورت علنی و خصوصی منتشر کرده و استفاده از نیروی مرگبار را به زمانی که برای حفاظت از جان لازم بود، محدود کنند.

این گروه هم‌چنین خواستار قوانین و مقررات بیشتر و انجام تحقیقات معتبر درخصوص تمامی مواردی شد که احتمال استفاده بیش‌ازحد از زور در آنها وجود داشته است.

دیگر سازمانهای حقوق بشر نیز از اسراییل خواسته‌اند تا به استفاده بیش‌ازحدش از زور پایان دهد. این سازمانها رژیم صهیونیستی را به کشتار غیرقانونی فلسطینیها متهم کرده‌اند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *