معتادان متجاهر دفترچه بیمه سلامت دریافت می‌کنند

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۰ دی ۱۳۹۵


معتادان متجاهر دفترچه بیمه سلامت دریافت می‌کنند

معتادان متجاهر دفترچه بیمه سلامت دریافت میکنند

929560369

  علی ربیعی در بازدید از مرکز نگهداری و درمان اخوان واقع در شهرستان ملارد نصیرآباد در جمع خبرنگاران افزود: تعدادی از معتادان که دو شب گذشته دریکی از آرامستان های شهرستان شهریار شناسایی شدند و جامعه از دیدن تصاویر آنها بشدت متأثر شد، پیشتر هم برای ترک اعتیاد دریکی از این مراکز بستری بودند.

وی گفت: متأسفانه تصاویری که نشان داده شد به نظر می‌رسید که این افراد به‌طور کامل رهاشده‌اند درصورتی‌که پرویز یکی از معتادانی که تصویرش در گزارش دو شب پیش در فضای مجازی قرار گرفت سال گذشته در یک کمپ بستری بود اما به دلیل اینکه می‌خواست دوباره مواد مصرف کند کمپ را ترک کرده بود.

ربیعی بیان داشت: دولت ضمن حمایت از مراکز درمان معتادان از فعالان مدنی که به شکل سمنها در جهت اجتماعی پذیری معتادان تلاش می‌کنند، حمایت می‌کند.

وی گفت: حدود 41 درصد از معتادانی که دراین مرکز نگه‌داری و درمان می‌شوند در گروه سنی 30 تا 40 سال قرار دارند و 47 درصد از معتادان این مرکز اعلام کرده‌اند که در سنین بین 15 تا 25 سال برای نخستین بار مصرف مواد مخدر را شروع کرده‌اند.

ربیعی در خصوص نامه نویسنده نامی ایران اصغر فرهادی گفت: هنرمندان همواره از احساسات بسیار غنی برخوردارند و در مشکلات و مصائب مردم در کنار رنج آنها هستند. تردیدی نیست که تصاویر دو شب گذشته هنرمندان کشور را هم متأثر کرده باشد.

 در مرکز نگه‌داری و درمان اخوان، اغلب معتادان در سالهای گذشته دارای شغل و درآمد بوده‌اند. بسیاری از این افراد در شرایط نامطلوب اقتصادی به دلیل رکود اقتصادی یا شغل خود را ازدست‌داده‌اند و یا دچار ورشکستگی اقتصادی شده‌اند.

به گفته ربیعی، هشت هزار و 400 نفر از معتادان در استان تهران برای ترک اعتیاد پیش‌قدم شده‌اند و برای کسانی که دفترچه بیمه ندارند دفترچه بیمه سلامت صادر خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همچنین گرمخانه‌هایی برای معتادان و بی‌خانمانها در نظر گرفته‌شده که این افراد بتوانند شبها به این مراکز بیایند و از غذای گرم و پناهگاهی مطمئن برای خواب برخوردار شوند.

وی همچنین بیان داشت: هم‌وطنان می‌توانند در تماس با شماره تلفن 66762087 کارتن‌خوابها و بی‌خانمانها را به اورژانس اجتماعی معرفی کنند.

دراین بازدید ربیعی با مردی به نام ‘پرویز’یکی از معتادانی که چند شب پیش از آرامستان نصیرآباد شهریار به این مرکز آورده شده بود، گفت‌وگویی صمیمانه داشت.

ربیعی به درد دل او گوش داد و از او خواست که موضوع درمان خود را به‌طورجدی پیگیری کند.

وی سال گذشته در کمپ برای ترک اعتیاد بستری بود اما به دلیل اینکه می‌خواست دوباره مواد مخدر مصرف کند کمپ ترک اعتیاد را رها کرده بود.

وی دارای همسر و دو فرزند است که خانواده وی حاضر به قبول او نمی‌باشند.

پرویز که از شرایط کنونی خود راضی بود از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دفترچه بیمه سلامت برای ادامه درمان خود دریافت کرد.

محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار تهران و رئیس سازمان بهزیستی امروز از مرکز نگهداری و درمان اخوان بازدید کردند و از نزدیک با روشهای درمان معتادان مستقر دراین درمانگاه آشنا شدند.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *