معاینه فنی 4 سال تفاوتی با 5 سال ندارد

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۸ فروردین ۱۳۹۶


معاینه فنی 4 سال تفاوتی با 5 سال ندارد

اولین واکنش به مصوبه کاهش سن معاینه فنی خودروها؛

معاینه فنی 4 سال تفاوتی با 5 سال ندارد

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: معاینه فنی چهار سال و پنج سال فرقی ندارد و این مصوبه عملاً شکستی برای لایحه هوای پاک بود.

سید نواب حسینی با اشاره به مصوبه امروز مجلس در خصوص کاهش سن معاینه فنی خودروها از پنج به چهار سال گفت: هنوز جزییات این مصوبه مطالعه نشده و اطلاعات ما، تنها بر اساس شنیده‌های صحن امروز مجلس از طریق رادیو است.

وی ادامه داد: لایحه هوای پاک حاصل سالها مطالعه و بر اساس پشتوانه‌های علمی و نظر کارشناسان این حوزه و اسناد بالادستی بوده است که هم در دولت و هم در کمیسیون تخصصی مجلس مورد تأیید قرارگرفته و این‌که کاهش سن معاینه فنی به سه سال رأی نیاورده، کم‌لطفی نمایندگان مجلس است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران افزود: در صحن امروز با گارانتی خودروها بیش‌تر از دو سال رأی نیاورد، چگونه است که معاینه فنی خودروها را چهارساله تصویب می‌کنند؟

حسینی با تأکید بر این‌که معاینه فنی چهارساله با معاینه فنی پنج‌ساله تفاوتی ندارد، تأکید کرد: این موضوع شکستی برای لایحه هوای پاک بود زیرا خودرویی که پنج سال از سن تولید آن می‌گذرد، عملاً خودرویی فرسوده محسوب می‌شود و متأسفانه نمایندگان مجلس به بند ۶ لایحه هوای پاک کم‌لطفی کردند.

وی تصریح کرد: در تمام کشورهای پیشرفته دنیا سن معاینه فنی دو سال است و حتی در برخی از کشورها بر اساس پیمایش، داشتن معاینه فنی الزام‌آور می‌شود و جای سؤال است که چرا مجلس، سن معاینه فنی را چهار سال تصویب کرد؟ منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *