معاون فرهنگی وزیر علوم در پاسخ به مهر رویکرد وزارت علوم در عفاف و حجاب فرهنگی است

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۳ مهر ۱۳۹۵


معاون فرهنگی وزیر علوم در پاسخ به مهر رویکرد وزارت علوم در عفاف و حجاب فرهنگی است

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم:

معاون فرهنگی وزیر علوم در پاسخ به مهر رویکرد وزارت علوم در عفاف و حجاب فرهنگی است

376137421

سید ضیاء هاشمی در نشست خبری نهمین جشنواره ملی حرکت که در وزارت علوم برگزار شد، در پاسخ به سؤالی در مورد ابلاغ بخشنامه عفاف و حجاب گفت: دراین بخشنامه تاکید شده که مسؤولان دانشگاه با دقت دراین حوزه به فعالیت بپردازند تا باعث رشد آموزه‌های دینی و عرصه‌های رفتاری شوند. طرحی را به‌عنوان یک تحلیل و رویکرد در اختیار دانشگاهها قراردادیم که نشان می‌دهد نگاه به آموزه عفاف و حجاب چگونه باید باشد.
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: بخش عمده‌ای از جامعه نسبت به مسئله حجاب التزام دارند، اما بخشی ممکن است شاهد رفتارهایی باشد که مطلوب نیست؛ بنابراین توصیه‌هایی دراین بخشنامه شده که در دانشگاهها به کار گرفته شود، چراکه دانشگاه باید سلامت رفتاری بالاتری نسبت به جامعه داشته باشد. وی گفت: رویکرد ما در حوزه عفاف و حجاب رویکرد فرهنگی است، نه امنیتی و معتقدیم این حوزه جز با مشارکت بخشهای مختلف رشد نخواهد کرد. ما معتقدیم روشهای غلط آثار منفی و مخرب دارد و توصیه‌شده دانشگاهها از این روشها پرهیز کنند و آن را تبدیل به یک مسئله سیاسی نکنند.
هاشمی در مورد ابلاغ آیین‌نامه اردوهای دانشجویی گفت: آیین‌نامه اردوها توسط شورای اسلامی شدن دانشگاهها بررسی‌شده؛ ابهاماتی در مورد سفرهای آموزشی وجود داشت که آن ابهامات شفاف‌سازی‌شده و منتظریم که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را به‌زودی ابلاغ کند. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *