معاون ساماندهی امور جوانان:

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۳ بهمن ۱۳۹۵


معاون ساماندهی امور جوانان:

معاون ساماندهی امور جوانان:

آیین‌نامه مراکز همسان گزینی تا پایان سال تدوین می‌شود

 

412266843

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: آیین‌نامه مراکز همسان گزینی تا پایان سال تدوین می‌شود و تا آن زمان به هیچ مرکزی مجوز نمی‌دهیم.

محمدرضا رستمی، با اشاره به استقبال خوب جوانان از گفتگویی رودرروی اعضای هیأت دولت با جوانان افزود: این استقبال هم از سوی جوانان بسیار زیاد بود و هم وزرای دولت توجه ویژه‌ای به این برنامه داشتند.

وی بابیان این‌که بیشترین سؤالات جوانان از اعضای دولت، در حوزه اشتغال و مسایل اجتماعی مطرح‌شده است، تأکید کرد: مسایلی چون اوقات فراغت و فیلترینگ از دیگر مواردی است که در سؤالات جوانان از وزرا عنوان شد.

معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به این‌که مطالبات جوانان از دولت هول از بین رفتن مسأله «جوان هراسی» است، ادامه داد: هم‌چنین ازدواج از دیگر دغدغه‌های جوانان است که در زمینه انتخاب همسر یک مرکز به‌صورت نمونه و پایلوت با همکاری وزارت ورزش و جوانان شروع به کارکرده است و نتیجه آن در شروع کار مطلوب بوده است. در حال حاضر پایش ماندگاری ازدواجهایی که از طریق این مرکز شکل‌گرفته در حال انجام است که احتمالاً تا پایان سال اعلام می‌شود. بااین‌حال تا زمانی که نتیجه عملی این مرکز را بررسی نکنیم و مؤثر و مفید بودن این اقدام را در عمل نسنجیم به هیچ مرکز دیگری مجوز داده نخواهد شد، هم‌چنین بر اساس عملکرد این مرکز آیین‌نامه‌ای تهیه خواهد شد که در آن آسیب‌شناسی این مرکز و عملکرد آن در نظر گرفته می‌شود و بر اساس آن‌یک آیین‌نامه صدور مجوز برای مراکز همسان گزینی و همسان یابی تا سال آینده تدوین می‌شود.

وی در مورد مزایای برگزاری جلسات رودررو با جوانان خاطرنشان کرد: جوانان توانستند بدون واسطه نظرات، نقدها و پیشنهادات و مطالباتشان را به اعضای هیأت دولت منتقل کنند و از آنها توضیح، پاسخ و شفاف‌سازی بخواهند؛ اعضای دولت نیز در این مدت نسبت به پاسخگویی اعلام آمادگی کردند و در برنامه‌های ما حضور داشتند. وظیفه اصلی ما ایجاد فضای گفتگو و ارتباط مستقیم بوده و هست. فضای ارتباط مستقیم هم به این معنی است که دولتمردان به‌طور شفاف بشنوند که جوانان چه دغدغه‌ها، اولویتها و نقدهایی دارند.

رستمی در مورد پیگیری مطالبات مطرح‌شده از سوی جوانان گفت: وظیفه ما پیگیری این مطالبات است. در ابتدا این مطالبات دسته‌بندی‌شده و به نهادهای مسؤول و وزارتخانه‌ها گزارش می‌شود. نتیجه پیگیریهای آنها نیز ثبت‌شده و در نهایت کل آن به‌عنوان یک گزارش کلان به معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس‌جمهور ارائه خواهد شد تا آنها نیز در جریان قرار بگیرند. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *