معاون اول قوه قضاییه؛دستگاه قضا به دنبال سالم‌سازی فضای اقتصادی است

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۱ شهریور ۱۳۹۵


معاون اول قوه قضاییه؛دستگاه قضا به دنبال سالم‌سازی فضای اقتصادی است

معاون اول قوه قضاییه؛دستگاه قضا به دنبال سالم‌سازی فضای اقتصادی است

 

معاون اول قوه قضاییه بابیان اینکه این قوه، در تحقق اقتصاد مقاومتی اهتمامی ویژه دارد گفت: قوه قضاییه به دنبال سالم‌سازی فضای اقتصادی در کشور است.
غلامحسین محسنی‌اژه‌ای که هفته گذشته برای تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری استان ایلام به این استان سفرکرده بود، در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام، با اشاره به شعار سال و ضرورت تلاش همگی بر تحقق این شعار گفت: قوه قضاییه درزمینهٔ تحقق شعار سال و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اهتمام و تلاشی ویژه دارد. وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی باید روحیه‌ای جهادی همراه باروحیه انقلابی داشت زیرا راهکاری که در زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس جواب داده است دراین برهه از زمان نیز جواب می‌دهد. محسنی‌اژه‌ای بابیان اینکه استان ایلام روزگاری قدمگاه هزاران شهید و رزمنده بوده است افزود: اکنون این استان سالانه قدمگاه میلیونها زائر و عاشق امام حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) است.
وی با اشاره به وضعیت استان ایلام گفت: این استان با داشتن مرز مهران و دارا بودن منابع و ذخایر عظیم نفت و گاز می‌تواند به توسعه دست پیدا کند.
برخی شروط FATF کشور را گرفتار می‌کند. معاون اول قوه قضاییه همچنین در سخنانی در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری ایلام با اشاره به اینکه باید روحیه جهادی و انقلابی راهکاری برای مقابله با مسأله FATF اندیشیده شود، گفت: موارد مطرح‌شده در FATF کشور را بیشتر گرفتار خواهد کرد که باید باروحیه جهادی با آن مقابله کرد.
به گزارش خبرگزاریها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: علاوه بر موارد مطرح‌شده در FATF، هیچ تضمینی وجود ندارد که بعدها موانع جدیدی را مطرح نکنند.
معاون اول قوه قضاییه بابیان اینکه آنها در راستای بحث حقوق بشر مسائلی مثل قصاص را در اجرای برجام مطرح می‌کنند، افزود: مهم‌ترین مسأله این است که باید مردم و مسئولان روحیه جهادی و انقلابی خود را حفظ کنند.
وی تصریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران درصدد هستند تا روحیه جهادی و انقلابی مردم و مسئولان را تضعیف کنند و رهبر معظم انقلاب بارها در دیدارهای خود طی یک سال اخیر بر حفظ روحیه جهادی و انقلابی تاکید داشته‌اند.

2-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%82%d8%b6%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%af%d9%86%d8%a8%d8%a7%d9%84
محسنی‌اژه‌ای عنوان کرد: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که با تضعیف روحیه جهادی و انقلابی می‌توانند به اهداف خود برسند و اگر این روحیه جهادی انقلابی را از دست بدهیم اقتصاد مقاومتی، تولید و پیشرفت همه‌جانبه امکان‌پذیر نخواهد بود.
معاون اول قوه قضاییه بابیان اینکه افرادی خاص در سخنانی عنوان کرده‌اند که کشور در زمان کنونی نیازی به افزایش توان دفاعی ندارد که این جای تعجب است.
وی عنوان کرد: دشمنان نظام از زمان پیروزی انقلاب سخت‌ترین تحریمها به‌خصوص در حوزه اقتصادی علیه کشورمان اعمال کرده‌اند که باروحیه انقلابی و همدلی مردم و مسئولان تاکنون این تحریمها نتیجه‌ای نداشته است.
محسنی‌اژه‌ای بابیان اینکه ادامه مسیر حرکت نظام جمهوری اسلامی ایران به‌سوی قله‌های پیشرفت با همدلی مردم و مسئولان و رهنمودهای مقام معظم رهبری با سرعت در حال انجام است، گفت: روند توسعه و پیشرفت کشور با شتاب بسیار خوبی هم‌اکنون در حال انجام است.
دری اصفهانی با قید وثیقه آزاد است
معاون اول دستگاه قضا در خصوص پرونده دری اصفهانی اعلام کرد که پرونده وی همچنان باز و این فرد با قید وثیقه آزاد است ولی قوه قضاییه در حال انجام تحقیقات در مورد این پرونده است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه آیین معارفه رییس کل دادگستری استان ایلام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعتقاد راسخ داریم برقراری امنیت پایدار شرایط را برای حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران در نقاط مختلف کشور به‌ویژه مناطق کمتر توسعه‌یافته فراهم خواهد کرد. وی افزود: ایران اسلامی با تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی از بالاترین شرایط امنیت در منطقه بحران‌زده خاورمیانه برخوردار است و دستگاه قضا نیز حمایت از سرمایه‌گذاران را برای تقویت پایه‌های اقتصادی کشور و اجرای پروژه‌های زیربنایی و اشتغال‌زا بر خود واجب می‌داند.
معاون اول قوه قضاییه همچنین در پاسخ به سؤالی با موضوع دریافت حقوقهای نجومی از سوی برخی مدیران گفت: کارگروهی برای رسیدگی دقیق‌تر به این مسأله تشکیل‌شده و در حال جمع‌بندی نهایی است و امیدواریم اعضای این کارگروه هر چه سریع‌تر وارد فاز عملیاتی شوند و نتیجه نهایی به اطلاع مردم برسد. محسنی‌اژه‌ای یادآور شد: دریافت‌کنندگان فیشهای نجومی شامل 2 دسته هستند، عده‌ای از آنها باید مبالغ دریافتی را به بیت‌المال بازگردانند و تعدادی نیز علاوه بر بازگرداندن پولها و مبالغ دریافتی باید به مجازات اعمال خلاف خود نیز برسند. وی در خصوص پرونده دری اصفهانی نیز تاکید کرد: پرونده وی همچنان باز و این فرد هم‌اکنون با قید وثیقه آزاد است ولی قوه قضاییه در حال انجام تحقیقات در مورد این پرونده است. منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *