مطالعه علمی درمورد طرح عقیم‌سازی زنان بی‌خانمان صورت نگرفته است

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۹ دی ۱۳۹۵


مطالعه علمی درمورد طرح عقیم‌سازی زنان بی‌خانمان صورت نگرفته است

سعیدی مبارکه:

مطالعه علمی درمورد طرح عقیمسازی زنان بیخانمان صورت نگرفته است

%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%b9%d9%87-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%b7%d8%b1%d8%ad

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم انجام مطالعات دقیق و علمی در مورد طرح عقیمسازی زنان بیخانمان با رضایت افراد، گفت: سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی و دیگر متولیان امر باید باقدرت بیشتری در این امور ورود کنند.

زهرا سعیدی مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به معضل کارتن‌خوابی و گور خوابی، نسبت به وضعیت زنان بی‌خانمان ابراز نگرانی کرد و گفت: تا زمانی که این گروه حساس و آسیب‌پذیر جامعه ساماندهی نشوند، عواقب بسیار وخیمی برای کشور به همراه خواهد داشت.

او با تأکید بر لزوم حل این مشکل از طریق همکاری هر سه قوه، خاطرنشان کرد: قوه مجریه، مقننه و قضاییه باید دست‌به‌دست یکدیگر داده و هرکدام به سهم خودشان این مشکل و آسیب دل‌خراش اجتماعی را مرتفع کنند.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که وضعیت زنان بی‌خانمان در کشور تک درآور است، اعلام کرد: چنین وضعیتی برای زنان و دیگر افراد جامعه، به‌هیچ‌عنوان در شأن نظام ما نیست.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که حل مشکل زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست بر عهده متولیان این امر است، گفت: به نظر می‌رسد سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی و دیگر متولیان امر باید باقدرت بیشتری در این امور ورود کنند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: درصورتی‌که این متولیان قادر به انجام وظایف خود نیستند و نمی‌توانند مشکلات فراوان ناشی از این آسیب اجتماعی را مرتفع کنند، باید با اعلام رسمی این ناتوانی و کناره‌گیری از مسؤولیت، امکان حضور متولی دوم را فراهم کنند.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که مطالعه کافی در مورد طرح عقیم‌سازی زنان بی‌خانمان با رضایت خود آنها صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که مطالعه علمی و اصولی کافی و دقیق در مورد این طرح و طرحهایی ازاین‌دست که به‌نوعی دامنه تأثیرگذاری عمیقی دارند، انجام نشود نمی‌توان دراین‌باره اظهارنظر کرد.

سعیدی در پایان تصریح کرد: باید تمامی نقاط قوت و ضعف طرح عقیم‌سازی زنان بی‌خانمان با رضایت افراد، بیشتر موردبررسی قرار گیرد و درصورتی‌که نقاط قوت این طرح از نقاط ضعف و آسیبها و خطرهایش بیشتر بود، می‌توان به آن به‌عنوان یکی از راه‌حلهای جلوگیری از آسیبهای اجتماعی ناشی از فرزند آوری زنان بی‌خانمان اندیشید. منبع: ایلنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *