مطالبه رهبر معظم انقلاب، مشارکت حداکثری در انتخابات است

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶


مطالبه رهبر معظم انقلاب، مشارکت حداکثری در انتخابات است

مطالبه رهبر معظم انقلاب، مشارکت حداکثری در انتخابات است

 

معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه مطالبه مقام معظم رهبری، مشارکت حداکثری در انتخابات است، گفت: ایجاد شورونشاط در عرصه دانشگاهی با بهرهگیری از فرصت انتخابات، یکی از بهترین فرصتها برای رشد فرهنگی جامعه و دانشگاه است.

سید ضیاء هاشمی در نشست مشترک رؤسای دانشگاهها، معاونان فرهنگی و اجتماعی و نمایندگان وزیر علوم در هیأتهای نظارت بر تشکلهای اسلامی دانشگاهیان که در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، افزود: باید بستری فراهم کنیم تا دیدگاهها و سلیقه‌های مختلف عرضه شود. وی وظیفه معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها را روشنگری، ایجاد فضای مشارکت از جمله مشارکت حداکثری در انتخابات به‌عنوان یکی از سیاستهای نظام، دولت و از تأکیدات مقام معظم رهبری دانست.

وی افزود: اگر کسانی گمان می‌کنند که این اقدامات در معرض تهدید و چالشهایی قرار دارد، نظر آنان برای ما محترم است اما سیاستهای دولت و نظام باید بدون تردید و هیچ‌گونه انفعالی با جدیت، شجاعت و اقتدار ادامه یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر جلب مشارکت حداکثری در انتخابات تصریح کرد: از نگاه ایشان، همه مردم باید در انتخابات شرکت کنند و حتی کسانی که نسبت به انقلاب و نظام موضع دیگری دارند نیز برای اقتدار ایران باید در انتخابات حضور یابند و از حق خود در چهارچوب قانون استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی خاطرنشان کرد: سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی برای مشارکت حداکثری در انتخابات امری غیرقانونی، غیرشرعی و غیرعقلی است. هاشمی به بخشنامه‌ای که از سوی وزارت علوم در خصوص نحوه فعالیتهای انتخاباتی به دانشگاههای سراسر کشور ارسال‌شده است اشاره کرد و گفت: در این بخشنامه بر پاسداری از استقلال و حریم دانشگاه، تأمین آرامش و امنیت دانشجویان، نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی، ایفای مسؤولیت اجتماعی دانشگاه در قبال جامعه و دفاع از آزادی بیان به‌عنوان یکی از حقوق اساسی ملت که رئیس‌جمهوری و دولت نسبت به آن متعهد شده‌ایم تأکید شده است.

وی عنوان کرد: در این بخشنامه هم‌چنین بر حمایت از برگزاری تریبونهای آزاد دانشجویی، جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ، کرسیهای آزاداندیشی (به‌عنوان یکی از ضرورتهای دانشگاه و مطالبه مقام معظم رهبری و سیاستهای نظام و دولت)، جلسات مناظره، ترویج روحیه اندیشه‌ورزی، تحمل آرای متنوع و دیدگاههای گوناگون، آماده‌سازی فضای تضارب آرا در محیط دانشگاهها، تسریع فعالیتهای تشکلهای دانشجویی، تسریع در دریافت مجوز و حمایت قانونی و حقوقی از آنها در مورد لزوم، رویکرد عادلانه، بی‌طرفانه و بدون تبعیض و عمل در چهارچوب قوانین و مقررات و پرهیز از اعمال سلیقه و مصلحت سنجی ناثواب، صیانت از حریم دانشگاه و جلوگیری از مداخلات غیرموجه افراد و نماینده‌های خارج از دانشگاه تأکید شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان این‌که دانشگاه کانون فرهنگ، ارزش و دفاع از آرمانهاست و مسؤولان دانشگاهها متولی این امر هستند افزود: ایجاد شورونشاط در عرصه دانشگاهی با بهر‌ه‌گیری از فرصت انتخابات، یکی از بهترین فرصتها برای رشد فرهنگی جامعه و دانشگاه است و باید بستری فراهم کنیم تا دیدگاهها و سلیقه‌های مختلف عرضه شود. البته ما مجری بی‌طرفانه، عادلانه و مقتدرانه قانون هستیم. منبع: ایرنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *