مصوبه کمیسیون تلفیق برای اختصاص سالانه 1300 میلیارد تومان به ورزش زنان، معلولین و مدارس

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۴ آبان ۱۳۹۵


مصوبه کمیسیون تلفیق برای اختصاص سالانه 1300 میلیارد تومان به ورزش زنان، معلولین و مدارس

سلحشوری خبر داد:

مصوبه کمیسیون تلفیق برای اختصاص سالانه 1300 میلیارد تومان به ورزش زنان، معلولین و مدارس

 451359925

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه ششم خبر داد که بر اساس آن سالیانه 1300 میلیارد تومان به ورزش بانوان، معلولین و ورزش همگانی اختصاص مییابد.

پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به‌موجب مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه ششم که از سوی کمیسیون فرهنگی مطرح شد، 0.27 درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده معادل سالیانه 1300 میلیارد تومان به وزارتخانه‌های ورزش و آموزش‌وپرورش اختصاص می‌یابد تا صرف توسعه ورزش همگانی، روستایی و عشایری، ورزش بانوان، مدارس و زیرساخت‌های ورزش بالأخص حوزه معلولین و جانبازان شود.

وی افزود: ما این مصوبه را از جنبه پیشگیرانه مطرح کردیم چراکه شعار مهم ما این است که پیشگیری بهتر از درمان است لذا بنا داریم با اختصاص این سهم به وزارتخانه‌های ورزش و آموزش‌وپرورش یک کار اساسی انجام دهیم و با ورزش از بیماری‌های مختلف جلوگیری کنیم.

این عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم ادامه داد: بنا به گفته وزارت ورزش دو عامل شیوع بیماری‌ها دخانیات و کم‌تحرکی است که با ورزش مشکل کم‌تحرکی حل می‌شود. انجمن علمی آمریکا معتقد است اگر سه دلار در ورزش هزینه کنید 9 دلار هزینه درمان کاهش می‌یابد. همچنین کشور استرالیا با توسعه ورزش همگانی بین اقشار جامعه هزینه‌های بسیار زیاد درمانی را کاهش داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس، آسیب‌های اجتماعی را ازجمله عوامل تهدید جامعه به‌ویژه جوانان عنوان و خاطرنشان کرد: ما معتقدیم با ورزش می‌توان از آسیب‌های اجتماعی نیز پیشگیری کرد. کشور سوئد از طریق ورزش همگانی انحرافات اجتماعی را به‌شدت کاهش داده است. همچنین ما می‌توانیم با ورزش اوقات فراغت جوانان را پوشش دهیم تا وقت جوانان به‌جای اینکه به بطالت بگذرد درجایی صرف شود که نفعی برای جامعه داشته باشد به‌ویژه اینکه گذران اوقات فراغت در حوزه ورزش سلامت روحی و روانی جوانان را تضمین خواهد کرد.

این مدرس دانشگاه در پایان ابراز امیدواری کرد که با اختصاص این سهم به ورزش، شاهد رشد و توسعه ورزش بانوان و ورزش همگانی و قهرمانی باشیم. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *