مصوبه مجلس برای مقابله با اقدام ضد ایرانی ترامپ

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵


مصوبه مجلس برای مقابله با اقدام ضد ایرانی ترامپ

مصوبه مجلس برای مقابله با اقدام ضد ایرانی ترامپ

200 میلیارد برای جذب ایرانیان مقیم آمریکا اختصاص یافت

 

 

نمایندگان مجلس در مصوبهای برای مقابله با اقدام «ترامپ» با اختصاص 200 میلیارد تومان برای جذب نیروی انسانی و سرمایههای ایرانیان مقیم آمریکا موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی مجلس و در پایان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 96، بندی را الحاق کردند که در راستای مقابله با اقدام ترامپ در زمینه ممنوعیت ورود اتباع کشورهای مسلمان از جمله ایران به آمریکا بود.

کوهکن نماینده لنجان در این خصوص گفت: آغوش ما به‌سوی همه ایرانیان مقیم آمریکا باز است، طبق این پیشنهاد وزارت علوم و وزارت اقتصاد برای جذب نیروی انسانی و سرمایه‌های ایرانیان مقیم آمریکا می‌توانند اقدام کنند. وی افزود: این مصوبه برای ایرانیان مقیم آمریکا که از محل تصمیم نابخردانه ترامپ آسیب می‌بینند، یک پیام روشن دارد، ما به دنیا اعلام می‌کنیم که جمهوری اسلامی برای تک‌تک اتباع خود در دنیا ارزش قائل است و اگر در یک نقطه از دنیا به آنها نامهربانی شود، ما با اختصاص امکانات آغوشمان را به روی آنها باز می‌کنیم. در ادامه این جلسه، علی لاریجانی رئیس مجلس اعلام کرد: طبق این مصوبه، دولت مکلف شد جهت جذب نیروی انسانی و سرمایه‌های ایرانیان مقیم آمریکا در سال ۹۶ مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارتخانه‌های آموزش عالی و اقتصاد بالمناسبت از محل سهام قابل‌واگذاری در جدول شماره ۱۸ بگذارد. رئیس مجلس تصریح کرد: این مصوبه واکنشی به اقدام دولت آمریکاست تا از ایرانیان استقبال شود. این بند که دولت نیز با آن موافق بود، با ۱۵۰ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید. به گزارش خبرگزاریها، در جلسه عصر یکشنبه هم لاریجانی رئیس مجلس در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه سال 1396 کل کشور درباره بررسی اسناد نفتی در سالهای 87 تا 91 و طبق بند (ز) تبصره یک این لایحه، گفت: اشکالی در این خصوص وجود داشت که آیا پس از آن‌که دوره خدمت وزرا یا رئیس‌جمهور تمام شد، می‌توان به تخلفات آنها رسیدگی کرد یا خیر؟ یا باید همانند سایر امور به وضعیت آنها رسیدگی شود؟ رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: باید با متخلفان برخورد شود و این‌گونه نباشد که اگر کسی تخلف کرد، بتواند از تخلفاتش فرار کند، از این‌رو به دیوان محاسبات دستور داده شد که پس از پایان دولتها نیز به تخلفات آنها رسیدگی کند.

اعتبار برای گازرسانی به مناطق محروم

در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بند الحاقی یک به تبصره یک این لایحه وزارت نفت را نسبت به گازرسانی به روستاها و مناطق محروم با شرایطی که در ادامه می‌آید موظف کردند. بر اساس این بند الحاقی «به‌منظور اجرایی کردن سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی، وزارت نفت موظف است در صورت افزایش تولید گاز به یک هزار میلیون مترمکعب در روز با استفاده از امکانات و توانایی بخش خصوصی نسبت به صادرات گاز به کشورهای همسایه و اروپا که در حال حاضر قرارداد خرید گاز از جمهوری اسلامی ایران ندارند، اقدام کنند. منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *