مصوبه شورای عالی اداری در خصوص شناسه خدمت

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳۰ فروردین ۱۳۹۶


مصوبه شورای عالی اداری در خصوص شناسه خدمت

مصوبه شورای عالی اداری در خصوص شناسه خدمت

تمامی دستگاههای اجرایی مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری

شورای عالی اداری در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه مورخ ۹/۱۱/۱۳۹۵ بنا به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور، در اجرای مواد ۳۶ و ۳۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و نیز نقشه راه توسعه دولت الکترونیک با هدف تحقق بندهای ۱۱، ۱۲ و ۱۵ تا ۱۸ سیاستهای کلی نظام اداری، ابلاغی مقام معظم رهبری و به منظور ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات دولتی، هماهنگی، یکسانسازی و بهبود فرآیندهای مورد عمل در دستگاههای اجرایی، تصویب نمود:

ماده ۱ ـ در اجرای ماده ۹ ضوابط فنی اجرایی توسعه دولت الکترونیکی، موضوع مصوبه شماره ۱۴۵/۲۰۰ مورخ ۱۱/۶/۱۳۹۳ شورای عالی فناوری اطلاعات، سازمان اداری و استخدامی کشور موظف است با همکاری دستگاههای اجرایی، نسبت به احصاء، تدوین شناسنامه و اعطای شناسه منحصربه‌فردی که مشخص‌کننده ویژگیهای هر یک از خدمات دستگاههای اجرایی بوده و از این پس «شناسه خدمت» نامیده می‌شود، به تمامی خدمات دستگاههای اجرایی اقدام نماید. در این راستا، دستگاههای اجرایی موظف‌اند حداکثر طی مدت ۴ ماه، اطلاعات مربوط به هر یک از خدمات خود را به سازمان ارائه نمایند.

تبصره ـ دستگاههای اجرایی که شناسنامه خدمات آنها به تأیید سازمان رسیده و شناسه دریافت نموده‌اند، موظف‌اند در صورت هرگونه تغییر در خدمات خود، اطلاعات مربوط به شناسنامه خدمات خود را به روز نموده و مجدداً به تأیید سازمان برسانند. هم‌چنین در صورت اضافه شدن هرگونه خدمت جدید به خدمات دستگاههای اجرایی، اطلاعات مربوط به آن، جهت تدوین شناسنامه و اعطای «شناسه خدمت» در اختیار سازمان قرار خواهد گرفت.

ماده ۲ ـ سازمان اداری و استخدامی کشور نسبت به راه‌اندازی «سامانه مدیریت خدمات دولت»، با قابلیت به‌روزرسانی شناسنامه خدمات و فرآیندها و به منظور بهبود ساختارها، حداکثر طی مدت یک سال اقدام می‌نماید.

ماده ۳ ـ در اجرای ماده ۳ ضوابط فنی اجرایی توسعه دولت الکترونیکی، موضوع مصوبه شماره ۱۴۵/۲۰۰ مورخ ۱۱/۶/۱۳۹۳ شورای عالی فناوری اطلاعات، کلیه دستگاههای اجرایی موظف‌اند خدمات خود را بر اساس چارچوب مرجع معماری خدمات دولت الکترونیک که توسط کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی ابلاغ می‌شود، به‌روزرسانی نمایند.

ماده ۴ ـ بر اساس دستورالعمل اصلاح فرآیندها و روشهای انجام کار (دستورالعمل شماره ۱۳۷۰۴۷ مورخ ۷/۱۱/۱۳۹۳ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور)، کلیه دستگاههای اجرایی موظف‌اند طی مدت ۶ ماه، نسبت به شناسایی، احصاء و اصلاح فرآیندهای مورد عمل خود، اقدام نموده و گزارش دوره‌ای پیشرفت انجام کار را به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه نمایند.

ماده ۵ ـ دستگاههای اجرایی موظف‌اند طی مدت ۳ ماه برنامه الکترونیکی کردن خدمات خود را از طریق سازمان اداری و استخدامی کشور جهت بررسی و تأیید به کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی ارائه دهند. کمیسیون موظف است طی مدت ۳ ماه پس از دریافت برنامه مذکور، نسبت به اعلام نظر در خصوص آن اقدام نماید.

ماده ۶ ـ وزرا و بالاترین مقام اجرایی در دستگاههای اجرایی، مسؤول حسن اجرای این مصوبه بوده و دبیرخانه شورای عالی اداری گزارش ادواری آن را به شورا ارائه می‌نماید.

رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی اداری ـ حسن روحانی

به نقل از روزنامه رسمی شماره ۲۰۹۹۵ مورخ 21/01/1396


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *