مصوبه تسهیلات تشویقی پرداخت مطالبات شهرداری تهران

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱ دی ۱۳۹۵


مصوبه تسهیلات تشویقی پرداخت مطالبات شهرداری تهران

مصوبه تسهیلات تشویقی پرداخت مطالبات شهرداری تهران

 443429280

(مشتمل بر مقدمه، سه (3) ماده و چهار(4) تبصره)

مصوب جلسه 281 شورای اسلامی شهر تهران (دوره چهارم)

ابلاغی به شماره 11430/2213/160 مورخ 12/5/1395

این مصوبه در پایگاه اینترنتی شورای اسلامی شهر تهران به نشانی http://shora.tehran.ir قابل دسترسی است.

مقدمه:

در راستای تشویق مؤدیان بده‌کار به پرداخت مطالبات معوقه شهرداری تهران، از تاریخ لازم‌الاجراشدن این مصوبه تا پایان آذرماه 1395 سیاستهای تشویقی ذیل به مورد اجرا گذاشته می‌شود:

ماده یکم (1):

به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود خسارت تأخیر تأدیه اسناد دریافتی نکول شده را که تاریخ سررسید آنها تا پایان سال 1394 می‌باشد، در صورت پرداخت کل بدهی به صورت نقدی و یکجا (شامل اصل بدهی و خسارت تأخیر تأدیه) به مأخذ جدول ذیل محاسبه و دریافت نماید.

     تبصره یکم (1):

مالکین یا مؤدیانی که مجموع بدهی نکول شده آنها بیش از مبلغ پانزده میلیارد ریال می‌باشد، تسهیلات تشویقی جریمه دیرکرد آنها حداکثر بیست درصد (20%) بوده و مشمول تسهیلات تشویقی مندرج در جدول ذیل ماده یکم (1) این مصوبه نمی‌‌باشند.

تبصره دوم (2):

مالکین یا مؤدیانی که مجموع مبلغ بدهی اسناد نکول شده آنها کمتر از مبلغ پانصد میلیون ریال و تاریخ سررسید اسناد نکول شده آنها تا انتهای سال 1394 می‌باشد، از هشتاد درصد تسهیلات تشویقی (شامل خسارت تأخیر تأدیه) برخوردار می‌شوند.

ماده دوم (2):

به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود چنان‌چه بده‌کاران عوارض نوسازی در شهر تهران بدهی معوقه سالهای گذشته و سال 1395 خود را به طور یکجا پرداخت نمایند، نسبت به اعطای تسهیلات تشویقی برای مؤدیان مناطق یک (1) تا هشت (8) و منطقه بیست و دو (22) به میزان پنجاه درصد (50%) جرایم دیرکرد و برای مؤدیان مناطق نه(9) الی بیست و یک(21) به میزان هفتاد درصد (70%) جرایم دیرکرد اقدام نماید.

تبصره یکم (1):

تسهیلات تشویقی مذکور شامل بدهی وزارتخانه‌ها، سازما‌نها، دستگاههای اجرایی و شرکتهای دولتی وابسته به دولت و نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی نمی‌شود.

تبصره دوم (2):

شهرداری تهران مجاز است تا سقف یک درصد (1%) از جرائم وصولی حاصل از اجرای این مصوبه را به منظور تبلیغات بهینه و اطلاع رسانی به شهروندان و فرهنگ‌سازی جهت پرداخت عوارض اختصاص داده و اقدامات لازم را در این راستا معمول نماید.

ماده سوم (3):

شهرداری تهران موظف است پس از اتمام مهلت اجرای این مصوبه گزارش عملکرد و حسن اجرای آن را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید.

شورای اسلامی شهر تهران

به نقل از روزنامه رسمی شماره 20901 مورخ 20/8/95


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *