مصوبه الحاق مناطقی از محیط‌زیست به منطقه آزاد انزلی باطل شد

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵


مصوبه الحاق مناطقی از محیط‌زیست به منطقه آزاد انزلی باطل شد

با تأیید نظر سازمان بازرسی کل کشور در دیوان عدالت اداری؛

مصوبه الحاق مناطقی از محیط‌زیست به منطقه آزاد انزلی باطل شد

%d9%85%d8%b5%d9%88%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%a7%d9%82-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b7%d9%82%db%8c-%d8%a7%d8%b2

با پیگیری‌ و شکایت این سازمان، مصوبه وزرای عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی در خصوص الحاق بخشهایی از منابع طبیعی به منطقه آزاد انزلی ابطال شد.

دیوان عدالت اداری در جلسه گذشته خود، شکایت سازمان بازرسی کل کشور نسبت به مصوبه شماره 72392 مورخ 29-6-93 وزرای عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی را بررسی و به‌اتفاق آراء در جهت حفظ محیط‌زیست با تأیید نظر سازمان بازرسی کل کشور مصوبه مذکور را ابطال کرد.

بر اساس مصوبه مذکور، بخشهایی از مجموعه تالاب انزلی بین‌المللی ثبت‌شده در کنوانسیون رامسر، سایت و هم‌چنین پارک ملی بوجاق در شرق آن، با بخشهایی از محدوده منطقه آزاد انزلی تداخل دارد که به محدوده منطقه آزاد الحاق گردیده و توسعه‌یافته است.

 از آنجا که این الحاق خارج از اختیارات وزرای مذکور بوده و تصمیم‌گیری آن به عهده شورای عالی حفاظت محیط‌زیست می‌باشد، لذا به‌منظور حفظ تالاب انزلی و پارک ملی بوجاق از تصرف و تخریب و هم‌چنین حفظ محیط‌زیست، سازمان بازرسی کل کشور به موضوع وارد شد و درخواست ابطال آن را در دیوان عدالت اداری مطرح کرد که دیوان عدالت اداری نیز نظر این سازمان را تأیید نمود. منبع: داد ایران


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *