مصوبات کانونهای وکلای دادگستری ایران در همایش هیأت عمومی

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۲ آبان ۱۳۹۵


مصوبات کانونهای وکلای دادگستری ایران در همایش هیأت عمومی

مصوبات کانونهای وکلای دادگستری ایران در همایش هیأت عمومی

بیستوهفتمین همایش هیأت عمومی اتحادیه سرتاسری کانونهای وکلای دادگستری با میزبانی کانون البرز در شهر ساوجبلاغ برگزار شد.

%d9%85%d8%b5%d9%88%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%86%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%da%a9%d9%84%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%af%da%af%d8%b3%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86

 به نقل از سایت اسکودا هیأت عمومی ضمن بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به بندهای دستور، مواردی را به شرح زیر اعلام کرد.

1- اتحادیه توجه قوه محترم مقننه را که اینک به بررسی لایحه جامع وکالت مشغول است، به لزوم رعایت کلی ضوابط بین‌المللی حاکم بر وکالت که در اسناد بین‌المللی مضبوط است جلب می‌کند.

2- اتحادیه نگرانی خود را از وضعیت حق دفاع برخی متهمان به لحاظ نحوه تنظیم تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری که در حال حاضر عملاً به نفی حق دفاع این‌گونه متهمان در مرحله بازپرسی منجر شده است، ابراز می‌کند و از قوه محترم مقننه می‌خواهد به اصلاح تبصره مذکور اقدام فرمایند.

3- اتحادیه دل‌مشغولی خود را از جذب بی‌رویه افراد به دانشکده‌های بیشمار حقوق در سراسر کشور که از یک‌سو به افزایش شمار فارغ‌التحصیلان بیکار حقوق و از سوی دیگر به تنزل سطح آگهیهای حقوقی دانش‌آموختگان این دانشکده‌ها منجر شده است، اعلام می‌نماید.

4- اتحادیه کماکان خواهان تغییر نحوه برخورد با وکلای دادگستری در مراجع انتظامی و قضایی است و هر نوع رفتار دور از نزاکت و ضوابط اخلاقی را از جانب هر کس که باشد با وکلای دادگستری محکوم می‌کند. اتحادیه ضمن سپاسگزاری از کانون وکلای البرز اعلام می‌کند، هیأت عمومی بعدی در اردیبهشت‌ماه 96 در تهران با میزبانی کانون مرکز برگزار خواهد شد.

مصوبات بیستوهفتمین همایش اتحادیه سرتاسری کانونهای وکلای دادگستری

بیست‌وهفتمین همایش اتحادیه سرتاسری کانونهای وکلای دادگستری به میزبانی کانون البرز در تاریخ 19 و 1395/8/20 با برگزاری مراسم افتتاحیه در شهر کرج آغاز به کارکرد. بعدازظهر روز چهارشنبه 1395/8/19 نشست اختصاصی همایش با دستور جلسه اعلامی شروع شد.

بدواً نسبت به انتخاب رئیس جلسه و نظار و منشی اقدام شد. به روال معمول از ریاست کانون میزبان دعوت شد که ریاست جلسه را به عهده گیرند که موردپذیرش واقع شد. لذا جعفر رضازاده، رئیس کانون میزبان به‌عنوان رئیس جلسه انتخاب و مورد تأیید حضار قرار گرفت.

سپس در مورد انتخاب دو نفر ناظر و یک نفر منشی رأی‌گیری شد که درنتیجه رضایی و کمیلی به‌عنوان ناظر و آقای طالع به‌عنوان منشی انتخاب شدند.

بند اول دستور جلسه – نطقهای پیش از دستور جمعاً به مدت 15 دقیقه برای سه نفر:

مقرر شد این اقدام به‌صورت آزمایشی دراین همایش انجام شود؛ با تأکید براین که هر نفر پنج دقیقه و در حیطه امور صنفی طرح موضوع کند. رحمانی در مورد حق عضویت پرداختی به قوه قضاییه، سرداری در مورد لایحه جامع وکالت و زرعی در مورد تشکیل اتحادیه وکلا مستقل از اتحادیه کانونهای وکلا به طرح موضوعات موردنظر پرداختند.

بند دوم دستور جلسه- عضویت کانونهای یزد و ایلام در اسکودا

الف- پس از بررسی وصول مدارک عضویت کانون یزد به اتحادیه و متعاقب توضیحات ریاست اتحادیه، موضوع به رأی گذاشته شد که درنهایت عضویت کانون یزد به‌عنوان بیست و چهارمین عضو اتحادیه سرتاسری کانونهای وکلای دادگستری ایران به‌اتفاق آرا تصویب شد.

ب- پس از بررسی وصول مدارک عضویت کانون ایلام به اتحادیه و متعاقب توضیحات ریاست اتحادیه، موضوع به رأی گذاشته شد که درنهایت عضویت کانون ایلام به‌عنوان بیست و پنجمین عضو اتحادیه سرتاسری کانونهای وکلای دادگستری ایران به‌اتفاق آرا تصویب شد.

بند سوم دستور جلسه بررسی لایحه جامع وکالت و مسائل مربوط به آن

بدوا ریاست اتحادیه توضیحاتی در مورد لایحه جامع و متون تهیه‌شده توسط مرکز پژوهشهای مجلس و کارگروه مشترک وکلا و دولت و قوه قضاییه ارائه نمود و اضافه کرد که جدول تطبیقی این متون تهیه و در اختیار حضار قرارگرفته است. همچنین در خصوص موارد اختلاف که موردنظر و تأیید کانونهای وکلا و اتحادیه نیست، توضیحاتی ارائه شد.

سپس مالکی به‌عنوان یکی از افرادی که در تهیه متن پیشنهادی کارگروه وکلا و همچنین در تعامل با نهادهای ذی‌ربط در مورد لایحه جامع وکالت تلاش کرده، توضیحاتی در مورد روند کار و پیشرفت متون و نکات و موارد مورد تأکید جهت بررسیهای بعدی ارائه داد و از حضار درخواست کرد که متون ارائه‌شده و جدول تطبیقی را با دقت مطالعه نموده و اظهارنظر کنند تا در جلسات بعد مورداستفاده قرار گیرد. مالکی ضمن توضیحات مبسوط خود اضافه کرد: ما نظارت را می‌پذیریم اما دخالت را نه و آنچه در متون دیگر لایحه جامع وکالت دیده می‌شود نظارت را با دخالت ترکیب نموده است.

بند چهارم- حقالوکاله وکالتهای تسخیری و معاضدتی

دراین مورد کشاورز اظهار کرد، کانون مرکز پیگیریهایی دراین خصوص انجام داده‌ است. سپهری از کانون کرمانشاه در مورد پیگیریهای مکرر کانون کرمانشاه توضیحاتی ارائه کرد. همچنین آل محمد از کانون خوزستان و داوودی و سردار زاده از کانون مرکز دراین مورد مسائلی را مطرح کردند و در پایان حسین‌آبادی از کانون مرکز در خصوص ملاقات و مکاتباتی که تاکنون انجام‌شده است، سخن گفت. درنهایت مقرر شد کانونها سوابق و اطلاعات عملکرد وکلای عضو را دراین مورد به کانون مرکز و اتحادیه ارسال نمایند تا پیگیری شود. همچنین مذاکرات لازم برای پیش‌بینی در بودجه سنوات آتی از سوی کانون مرکز و اتحادیه انجام شود.

بند پنجم مؤسسات حقوقی متشکل از افراد غیر وکیل

دراین خصوص حسین‌آبادی اعلام کرد، اقدامات زیادی صورت پذیرفته ازجمله ملاقات با مسؤولین مربوطه در قوه قضائیه و سازمان ثبت‌اسناد و غیره. همچنین آذربایجانی و طالع از مرکز و لطفی از کانون اردبیل و رستمی از البرز، فرهمندیان از بوشهر و جندقی از کانون مرکز به بیان ایراداتی پرداختند و درنهایت مقرر شد اقدامات انجام‌شده در کانون مرکز، اتحادیه و سایر کانونها با هماهنگی یکدیگر تا حصول به نتیجه پیگیری شود.

بند ششم بررسی یکسانسازی رویه کانونها در امور جاریه (بومیگزینی، مدرک تحصیلی داوطلبان آزمون وکالت انتقال زوجین و فرزندان)

در مورد این دستور، ابتدا کشاورز اظهار کرد، برخی اقدامات در کانونها جاری است. همچنین جندقی از مرکز سراج از البرز، کیانی از چهارمحال و بختیاری، شجاع پوریان از خوزستان، رضایی از لرستان، فرهمند از بوشهر به‌عنوان موافق و مخالف به بیان توضیحاتی پرداختند که درنهایت پیشنهاد شد این موضوع از دستور خارج شود و به کارگروه مربوطه جهت بررسی ارجاع گردد و با اکثریت تصویب شد که جهت بررسی به شورای اجرایی ارجاع گردد.

منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *