مصرف موادمخدر در نوجوانان از طریق شبکه‌های مافیایی رو به افزایش است

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۷ آذر ۱۳۹۵


مصرف موادمخدر در نوجوانان از طریق شبکه‌های مافیایی رو به افزایش است

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر:

مصرف موادمخدر در نوجوانان از طریق شبکههای مافیایی رو به افزایش است

208580743

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: روند شیوع تجربه مصرف مواد افیونی در گروه نوجوانان کشور در سالهای 1381 ،1390 و 1394 نشان می‌‌دهد که حجم تهدید تجربه مصرف از طریق شبکههای مافیایی برای ضربهزدن به این قشر در حال افزایش است.

حمید صرامی در حاشیه کارگاه آموزشی آشنایی با روشهای توانمندسازی و پیشگیری از مصرف موادمخدر و روانگردانها در مدارس متوسطه دوم خراسان جنوبی در بیرجند به خبرنگاران افزود: شواهد نشان می‌‌دهد در گروه سنی 15 و 18 سال در بعضی موارد میل به مصرف موادمخدر بیشتر شده است.

وی یادآور شد: مصرف بعضی مواد مثل ماری جوآنا، تریاک، قرصهای روانگردان، ریتالین و شیشه در گروه سنی یاد شده مشاهده می‌‌شود.

وی ادامه داد: ستاد مبارزه با موادمخدر نهاد ریاست جمهوری به عنوان مسؤول نظارت، با هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش اجرای طرح توانمندسازی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه، والدین دانش‌آموزان، مدیران، معلمان و مشاوران مدارس را در 12 استان در دستور کار قرار داد.

وی اضافه کرد: تاکنون این طرح در هشت استان به پایان رسیده و هزار و 100 نفر مدرس در این زمینه آموزش دیده‌اند، طرح یاد شده تا پایان آذر ماه در همه استانهای مشمول اجرا می‌‌شود.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر بیان کرد: در طرح توانمند سازی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه یک میلیون دانش‌آموز، والدین و معلمان آنان در استانهای قم، قزوین، مرکزی، لرستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان‌غربی، خراسان‌جنوبی، هرمزگان، خوزستان، گلستان و تهران تحت پوشش برنامه پیش‌گیری در برابر آسیبهای اجتماعی قرار می‌‌گیرند.

صرامی کاهش تمایل مصرف موادمخدر در نوجوانان، افزایش دانش و آگاهی نوجوانان در حوزه پیش‌گیری، توانمند سازیهای روانی و اجتماعی دانش‌آموزان در حوزه مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی و اعتیاد را از جمله اهداف طرح توانمندسازی نوجوانان دوره دوم متوسطه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: آموزش سبک فرزند پروری به والدین دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه، یکپارچه‌سازی خدمات پیش‌گیرانه در دبیرستانها و مشارکت ارکان خانواده و مدرسه در حوزه اجتماعی شدن دانش‌آموزان از دیگر اهداف این طرح است.

کارگاه یک روزه آموزشی آشنایی با روشهای توانمندسازی و پیش‌گیری از مصرف موادمخدر و روان‌گردانها در مدارس متوسطه دوم خراسان جنوبی با حضور 200 نفر از مربیان، مدیران و مشاوران برگزار شد.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *