مصاحبه آقای نیما منصوریان رتبه دوم آزمون قضاوت 95

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳ آذر ۱۳۹۵


مصاحبه آقای نیما منصوریان رتبه دوم آزمون قضاوت 95

مصاحبه آقای نیما منصوریان رتبه دوم آزمون قضاوت 95

 865-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a2%d9%82%d8%a7%db%8c-%d9%86%db%8c%d9%85%d8%a7-%d9%81%d9%84%d8%a7%d8%ad%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%aa%d8%a8%db%80-%d8%af%d9%88%d9%85-%d8%a2%d8%b2

آقای نیما منصوریان که موفق به کسب رتبه دوم آزمون قضاوت 1395 در سطح کشور شدهاند در مصاحبهای به تشریح روش مطالعه و منابع مورداستفاده خود پرداختند.

ایشان دراین مصاحبه ضمن تشریح برنامه مطالعه و کسب آمادگی خود منابعی را که دراین مسیر استفاده کرده‌اند را معرفی نمودند، در ادامه چکیده این مصاحبه را خواهید خواند: نیما منصوریان هستم دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی در دانشگاه سرتاسری قم.

من از آذرماه سال گذشته، مطالعه برای آزمون کارشناسی ارشد را شروع کردم که درنهایت در دوره روزانه دانشگاه قم پذیرفته شدم. بعد از آزمون کارشناسی ارشد، تابستان را به‌طور کامل به مطالعه برای آزمون قضاوت و وکالت اختصاص دادم. من روزانه (به‌جز جمعه‌ها) 7 الی 8 ساعت مطالعه می‌کردم؛ به‌این‌ترتیب که هرروز تمام درسها را می‌خواندم و این 8 ساعت رابین تمام درسها تقسیم می‌کردم.

منابع مطالعه من به این شرح بوده است:

حقوق مدنی:

قانون مدنی در نظم حقوق کنونی دکتر کاتوزیان

کتاب شرح جامع قانون مدنی دکتر فرهاد بیات

آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی:

3 جلد کتابهای بنیادین دکتر شمس و قانون

حقوق تجارت:

قانون تجارت در نظم حقوقی کنونی فرشید فرحناکیان

آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری:

نص قانون، مجموعه 3 جلدی حقوق جزای عمومی دکتر اردبیلی و مجموعه 3 جلدی حقوق جزای اختصاصی دکتر میر محمدصادقی.

البته تستهای مؤسسه چتر دانش قابل‌اطمینان‌ترین تستها هستند و من هم از آنها استفاده کردم و فکر می‌کنم نتیجه آزمونم نیز تأثیر و فایده مند بودن این منابع را نشان می‌دهد.

پرسشهای بخش حقوق تجارت و آیین دادرسی مدنی سخت‌تر از بقیه موارد آزمون بودند، حقوق مدنی متوسط بود و در بخش کیفری ساده‌تر بودند.

درباره پرسشهای استعداد شغلی هم‌نظری ندارم!

ولی تعدادی از پرسشهای مدنی و همین‌طور آیین دادرسی مدنی یک مقدار غافلگیرم کرد.

در یک‌کلام به نظر من مؤسسه‌ها و کتابها فقط وسیله هستند که بدون هدف و اراده هیچ فایده‌ای نخواهند داشت، اما در کنار اراده قوی، می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند.

البته من نه برای آزمون کارشناسی ارشد و نه آزمون قضاوت در دوره‌های هیچ مؤسسه‌ای ثبت‌نام نکردم و آزمون آزمایشی هم ندادم؛ اما پیشنهاد می‌کنم سایر دوستان از این امکانات استفاده کنند. برای همه دوستان آرزوی موفقیت دارم. ایمان داشته باشند که با تلاش، هر سختی‌ای سهل می‌شود.

نکته آخر هم که باز بر آن تأکید می‌کنم، مطالعه روزانه همه درسهاست که من به آن روش لاک‌پشتی می‌گویم!


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۷۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *