مصاحبه آقای محمود فتاحی میلاسی رتبه سوم آزمون قضاوت 95

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۷ آذر ۱۳۹۵


مصاحبه آقای محمود فتاحی میلاسی رتبه سوم آزمون قضاوت 95

مصاحبه آقای محمود فتاحی میلاسی رتبه سوم آزمون قضاوت 95

capture

آقای محمود فتاحی میلاسی که موفق به کسب رتبه سوم آزمون قضاوت 1395 در سطح کشور شدهاند در مصاحبهای به تشریح روش مطالعه و منابع مورداستفاده خود پرداختند.

ایشان دراین مصاحبه ضمن تشریح برنامه مطالعه و کسب آمادگی خود منابعی را که دراین مسیر استفاده کرده‌اند را معرفی نمودند، در ادامه چکیده این مصاحبه را خواهید خواند: بسم الله الرحمن الرحیم، ما زنده از آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست، محمود فتاحی میلاسی هستم؛ رتبه 3 آزمون قضاوت سال 95، دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن. متولد 1371 اصفهان هستم اما اصالتاً بختیاری و اهل شهرستان لردگانم. متأهلم و شغل آزاد دارم. من در بهمن‌ماه سال 94 در مؤسسه داداستان ثبت‌نام کردم و ضمن شرکت در کلاسها، با برنامه مؤسسه پیش می‌رفتم. البته هم‌زمان تا ابتدای تابستان شاغل هم بودم. از تیرماه کار را کنار گذاشتم و تمام‌وقتم را به درس خواندن اختصاص دادم. من اعتقاد زیادی به «مرور» دارم؛ برای همین‌جوری برنامه‌ریزی کردم که هم به بودجه‌بندیهای مؤسسه برسم و هم مرتب منابع را مرور کنم. هشت مرحله مرور برای خودم طراحی کردم:

  1. مرور آخر شب؛ 2. مرور فردا صبح؛ 3. مرور سه روز بعد؛ 4. مرور ده روز بعد؛ 5. مرور 25 روز بعد؛ 6. مرور 45 روز بعد؛ 7. مرور75 روز بعد؛ 8. مرور100روز بعد.

ساعت 8 تا 13 هرروز را تنها به‌مرور و بقیه روز را به مطالعه مطالب جدید اختصاص می‌دادم. دراین روش همه درسها مرتب مرور می‌شد، به همین دلیل بعد از مرور چهارم مواد در ذهن تثبیت می‌شد و فقط کافی بود که چشمم به ماده‌ای بیفتد تا همه‌چیز یادآوری شود. البته این روش من تلفیقی بود از برنامه مؤسسه داداستان و شیوه تندخوانی‌ای که مؤسسه برای ما برگزار کرد.

منابع مطالعاتی من در وهله اول نص مواد قانون بود اما برای بعضی درسها مثل حقوق مدنی، نص کافی نیست.

حقوق مدنی: صرفاً کتاب قانون مدنی در نظم حقوق کنونی دکتر کاتوزیان و تستهای آزمونهای مؤسسه؛ حقوق تجارت: کتاب حقوق تجارت در نظم تطبیقی دکتر فلاح و ساده ساز فرشید فرحناکیان؛

آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی: سه جلد بنیادین دکتر شمس و تست؛

آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری: فقط قانون و تستهای آزمونهای مؤسسه؛

حقوق جزا: نص قانون و تستهای آزمونهای مؤسسه.

اما منبعی که به من کمک زیادی کرد، بخصوص در درسهای حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری و حقوق تجارت، جزوه‌های کلاسی مؤسسه بود که چند روز آخر برای جمع‌بندی مطالب بسیار مفید بود.

پرسشهای آزمون قضاوت 95 سطح متوسطی داشتند و من بارها خیلی از این تستها را کارکرده بودم. فقط درس استعداد شغلی بود که فکر می‌کنم همه را غافلگیر کرد.

به داوطلبان عزیز توصیه می‌کنم برای شرکت در هر آزمونی، با یک برنامه مهندسی‌شده و دقیق پیش بروند، برای خود اصولی بگذارند و پایبند به اصولشان باشند.

اصول من در مسیر آمادگی برای آزمون قضاوت 95 عبارت بود از:

  1. وقت‌شناسی؛
  2. برنامه‌ریزی؛
  3. رعایت نظم؛
  4. رعایت اصول اخلاقی؛
  5. تلاش و پشت‌کار؛
  6. توکل بر خداوند مهربان.

توصیه دیگرم این است که خود را در لباس قضاوت یا وکالت ببینند؛ چون تا خود انسان خودش را باور نکند، هیچ‌کس او را باور نخواهد کرد. هنگام ناامیدی، به کسانی فکر کنند که تمام امیدشان به آنهاست، همه مسیرهای زندگی‌شان را به سمت هدفشان متمرکز کنند و قدرتمندانه دراین راه گام بردارند و به پروردگار جهانیان توکل کنند؛ چراکه متوکل حقیقی هیچ‌وقت شکست نمی‌خورد.

در پایان از دکتر قاضی‌زاده، استاد ذاکر و آقای اسلامی که کمکهای زیادی برای موفقیت بنده انجام دادند تشکر می‌کنم. همچنین از خانواده عزیزم به‌خصوص مادرم و همسرم سپاسگزارم.


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۰۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *