مشروط شدن ادامه همکاری مربیان سوادآموزی با آموزش‌وپرورش

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۷ آذر ۱۳۹۵


مشروط شدن ادامه همکاری مربیان سوادآموزی با آموزش‌وپرورش

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اعلام کرد

مشروط شدن ادامه همکاری مربیان سوادآموزی با آموزشوپرورش

 %d9%85%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%b7-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%87%d9%85%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d8%af%d8%a2%d9%85%d9%88

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به اعلام جزئیات دریافت گواهی رسمی مربیان سوادآموزی پرداخت و گفت: ادامه همکاری 64 هزار آموزشدهنده نهضت از سال 96 منوط به کسب این گواهینامه خواهد بود.

علی باقر زاده با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان نهضت سوادآموزی با جهاد دانشگاهی به‌منظور برگزاری دوره‌های توانمندسازی مجازی آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: هماهنگی خوبی میان ما و جهاد دانشگاهی وجود دارد. در حال حاضر سرفصلهای مربوط به این دوره همگی استخراج و بخش زیادی از محتوا تهیه و بارگذاری شده است. بخش دیگری که مربوط به تکنیکها و الگوهای تدریس است نیز در حال آماده‌سازی است. وی افزود: الگوهای تدریس توسط مربیان مجرب ارائه و در یک استودیو ضبط و بعد روی پرتال جهاد دانشگاهی بارگذاری می‌شود. پس از تکمیل این مرحله، ثبت‌نام فراگیر آغاز می‌شود و هر آموزش‌دهنده‌ای که با ما همکاری دارد می‌تواند با ورود کد ملی ثبت‌نام و طی بازه زمانی سه تا پنج‌ماهه از درس‌نامه‌های ارائه‌شده بر روی پرتال استفاده کند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بابیان اینکه پس از طی این دوره افراد در مراکز سنجش و ارزشیابی جهاد دانشگاهی حضور یافته و به‌صورت مجازی آزمون می‌دهند گفت: به افرادی که حدنصاب نمره قبولی را کسب کنند گواهی رسمی آموزش بزرگ‌سالان یا مربی سوادآموزی اعطا می‌شود و ادامه همکاری آموزش‌دهندگان با نهضت از سال 96 نیز منوط به کسب گواهینامه خواهد بود.

باقر زاده ادامه داد: در حال حاضر 70 هزار آموزش‌دهنده داریم که بخشی از آنها همکاران فرهنگی ما هستند و نیازی به شرکت دراین دوره ندارند، اما حدود 64 هزار نفر باید دراین آزمون شرکت کنند.

وی با اشاره به ارتباط میان آموزشهای طی شده و حقوق و دستمزد آموزش‌دهندگان عنوان کرد: افرادی که سطوح بالاتر آموزش را در ادامه مسیر بگذرانند به حقوقشان اضافه می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در پاسخ به اینکه بنابراین شرکت دراین دوره‌ها برای آموزش‌دهندگان اجباری است؟ گفت: بله اگر آموزش‌دهندگان می‌خواهند با ما همکاری کنند باید دوره را بگذرانند.

باقر زاده درباره مهلت ثبت‌نام دراین دوره‌ گفت: تا زمانی که همه فیلمها، کتابها و درس‌نامه‌ها بارگذاری نشوند ثبت‌نام را شروع نمی‌کنیم و همان زمان، مهلت شرکت در دوره‌ها را اعلام خواهیم کرد. بخش قابل‌توجهی از هزینه‌ها را نیز سازمان نهضت سوادآموزی می‌پردازد و ممکن است در انتها هزینه اندکی به‌منظور دریافت گواهی‌نامه مربی سوادآموزی از آنها اخذ شود.

وی افزود: تقویم آموزشی ما از ابتدای اردیبهشت هرسال شروع می‌شود و ثبت‌نام سوادآموزان به نام آموزش‌دهندگان منوط به دریافت گواهینامه است و اگر به هر دلیلی این امر به تأخیر بیافتد برگزاری امتحانات را منوط به گذراندن دوره کرده و درواقع ادامه همکاری را مشروط می‌کنیم.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *