مشاوره پیشگیرانه با حفظ قدرت تصمیم‌گیری هدف دیوان محاسبات است

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲ آذر ۱۳۹۵


مشاوره پیشگیرانه با حفظ قدرت تصمیم‌گیری هدف دیوان محاسبات است

رئیس دیوان محاسبات کشور:

مشاوره پیشگیرانه با حفظ قدرت تصمیمگیری هدف دیوان محاسبات است

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: حفظ قدرت تصمیمگیری مدیران همراه با مشاوره پیشگیرانه در تخلفها و فساد اداری مهمترین اصل کار دیوان محاسبات کشور است.

%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%b4%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d8%ad%d9%81%d8%b8-%d9%82%d8%af%d8%b1%d8%aa-%d8%aa%d8%b5%d9%85%db%8c-%d9%85%da%af%db%8c%d8%b1

عادل آذر در همایش ارتقا سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد اداری استان کردستان افزود: دیوان محاسبات کشور به‌منظور حفاظت از بیت‌المال به روی کار آمده و دراین راستا اهداف خود را باانگیزه نظارت مستمر، پیشگیرانه، هدایتگر و مقتدر گرایانه ادامه می‌دهد.

به گفته وی، نظارت مستمر و مقتدرانه راهکار شورای دستگاههای نظارتی برای هدایتگری و پیشگیری از تخلفها و فسادهای اداری بین کارکنان و مدیران است به‌گونه‌ای که می‌توان با تحقق این هدف علاوه نظارت نقش مشاور برای مدیران نظام را ایفا کرد. رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: مدیران نظام به‌عنوان سرمایه‌های انسانی بیت‌المال محسوب می‌شوند که شورای نظارتی دستگاهها نظارتهای خود را به‌گونه‌ای انجام دهند که قدرت تصمیم‌گیری آنها از بین نرود. به گفته آذر، تمامی نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی باهدف ارائه خدمت به مردم و کشور تشکیل‌شده‌اند که قدرت تصمیم‌گیری مدیران نقش بسزایی دراین خدمت‌رسانی دارد که اعمال محدودیت برای آنان می‌تواند مانعی در هدف باشد.

آموزش مدیران و کارکنان دولت برای آشنایی با قوانین سال 1396 آغاز میشود

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه عدم آشنایی مدیران از قوانین از دلایل بروز تخلف و فساد در نهادها است گفت: این دیوان هم‌اکنون در حال تدوین دورهای منسجم آموزشی برای آشنایی کارکنان و مدیران نهادها است که این دوره‌ها از ابتدای سال 1396 در تمام نقاط کشور آغاز می‌شود.

آذر افزود: این دوره‌ها برای هر سازمان به‌صورت ویژه و جداگانه تدوین می‌شود در آن قوانین مربوطه آنها با تفسیر آن برای جامعه هدف آموزش داده می‌شوند.

وی آشنایی به قوانین را از انگیزه‌های افزایش تصمیم‌گیری بین مدیران عنوان کرد و افزود: با این اقدامها می‌توان مدیران را به سمت اجرای طرح سوق داد تا اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز در کنار قانونمند بودن بیشتر از گذشته تحققی‌اید.

کمیته حسابرسی اقتصاد مقاومتی و حسابرسی عملکرد آن تشکیل میشود

رئیس دیوان محاسبات کشور از تشکیل کمیته حسابرسی اقتصاد مقاومتی و حسابرسی عملکرد آن از سال 96 خبر داد و افزود: رهبری با بینشی عمیق چالشهای پیش روی کشور را رصد و طبق شعارهایی به مردم و مسئولان اعلام می‌کنند. آذر گفت: اقتصاد مقاومتی هم‌اکنون از مهم‌ترین تأکیدهای ایشان بوده و دیوان محاسبات با تشکیل کمیته ویژه برای آن به دنبال بررسی مراحل تحقق و موانع رسیدن به آن است.

شورای نظارتی مشاور مدیران در اجرای قانون هستند

رئیس دیوان محاسبات کشور بابیان اینکه هدایت مدیران به سمت اجرای قانون از دیگر اهداف این دیوان است افزود: درخواست مشاوره با متخصصان آشنا به قانون همکاری مدیران برای تحقق این هدف است.

آذر گفت: دراین راستا یکی از وزاتخانه‌ها همکاری تنگاتنگی با دیوان محاسبات داشته و در تمامی قراردادهای بین‌المللی و مناقصه‌های خود به‌منظور رعایت جوانب قانون مشاوره دریافت می‌کنند.

کردستان در ارزیابی دیوان محاسبات در رده خوب قرار دارد

رئیس دیوان محاسبات کشور بابیان اینکه کردستان در ارزیابی این دیوان در رده خوب به سمت خیلی خوب قرارگرفته است که این در ردیف متوسط استانهای کشور است. به گفته آذر، استانهای کشور توسط دیوان در راستای اجرای قوانین در رده‌های مختلف خیلی خوب، خوب، متوسط و ضعیف تقسیم‌بندی شده‌اند.

وی عدم واریز درآمدهای قانونی به خزانه و مصارف سلیقه‌ای آن، عدم وصول حقوق دولتی، وصول درآمدهای غیرقانونی به‌حساب دولت، تصرف در بیت‌المال (اراضی ملی، اماکن ورزشی، اراضی ملی، مناقصه‌ها و مزایده‌ها)، پیروزی طرف مقابل در دعاوی حقوقی دولتی، کنترلهای دستگاههای داخل استان و اعتبارات جذب نشده عمرانی بودجه سالهای 93 و 94 در برخی دستگاهها ازجمله کاستیهای کردستان است.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *