علمای یمن: مسلمانان جهان از رژیم سعودی اعلام برائت کنند

دسته: آخرین مطالب , تیتر ویژه
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

علمای یمن:
مسلمانان جهان از رژیم سعودی اعلام برائت کنند
انجمن علمای یمن در واکنش به حوادث اخیر در منطقه شیعه‌نشین العوامیه در شرق عربستان، بیانیه‌ای صادر کرد.

انجمن علمای یمن در بیانیه‌ای اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه رژیم سعودی علیه مسلمانان در منطقه شیعه‌نشین العوامیه در شرق عربستان را محکوم و تأکید کرد که این جنایتها با همه ارزشهای انسانی و دینی در تضاد است.

در این بیانیه از همه مسلمانان جهان خواسته شده است تا به منظور جلوگیری از جنایتهای رژیم سعودی به وظایف خود عمل کنند.

انجمن علمای یمن تأکید کرد که رژیم سعودی برای ظلم و جنایات خود و خدمت به صهیونیسم جهانی و اجرای توطئه‌های استکباری آمریکایی صهیونیستی در جهان عربی و اسلامی، از اموال و توانمندی مسلمانان ضد مسلمانان دیگر استفاده می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: تروریسم و اقدامات جنایاتکارانه رژیم مستکبر سعودی صرفاً با جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین قابل مقایسه است.

انجمن علمای یمن در ادامه این بیانیه از مسلمانان العوامیه و سایر مناطق عربستان خواست که در برابر ظالم صبر و ایستادگی  پیشه کنند و ضعفی از خود نشان ندهند، زیرا آن‌ها نماینده جبهه حق و این رژیم مزدور نماینده جبهه باطل است.

این انجمن از همه مسلمانان جهان خواست که ضمن حفظ وحدت و یکپارچگی خود، از رژیم مستبکر و سرکوبگر سعودی اعلام برائت کنند.

از آغاز محاصره منطقه شیعه‌نشین العوامیه تاکنون، 4 شهروند عربستانی به ضرب گلوله نظامیان سعودی به شهادت رسیده و شماری نیز زخمی شدند.

نظامیان رژیم سعودی به شهرک العوامیه یورش برده و شهروندان و منازل آنها را هدف تیراندازی قرار دادند. شرق عربستان از سال 2011 میلادی در اعتراض به بی‌عدالتی و «توزیع ناعادلانه ثروت» صحنه اعتراضهای شدید علیه خاندان آل سعود بوده است. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *