مساعدت مقامات قضایی چین برای استرداد 20 محکوم ایرانی

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۵ آذر ۱۳۹۵


مساعدت مقامات قضایی چین برای استرداد 20 محکوم ایرانی

دادستان کل کشور خبر داد

مساعدت مقامات قضایی چین برای استرداد 20 محکوم ایرانی

%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%af%d8%aa-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d9%82%d8%b6%d8%a7%db%8c%db%8c-%da%86%db%8c%d9%86

به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجتالاسلاموالمسلمین محمدجعفر منتظری که بهمنظور شرکت در چهاردهمین اجلاس دادستانهای کشورهای عضو سازمان شانگهای به چین سفرکرده بود، پس از بازگشت به تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ازآنجاییکه جمهوری اسلامی ایران عضو کشورهای سازمان همکاری شانگهای است در چهاردهمین اجلاس دادستانهای کل کشورهای عضو این سازمان که در شهر سانیای چین برگزار شد، در قالب هیأتی قضایی حضور پیدا کردیم.

وی افزود: دراین اجلاس دادستانهای کل کشورهای عضو سازمان شانگهای حضور داشتند و درباره مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان‌یافته مسائل مختلفی مطرح شد. دادستان کل کشور تصریح کرد: همچنین در حاشیه این اجلاس دیدارهایی با برخی دادستانها بخصوص دادستانهای کشورهایی که با آنها مراودات مختلف حقوقی و قضایی داریم، صورت گرفت.

منتظری یادآور شد: همچنین در دیدار با دادستان کشور چین به‌عنوان میزبان اجلاس مسائل موردنظر مطرح و ازجمله درباره آزادی و انتقال محکومین ایرانی که در چین زندانی هستند، بحث و بررسی شد که قول مساعد مقامات چینی را به همراه داشت.

وی افزود: دراین مذاکرات قول مساعد داده شد که در آینده نزدیک شاهد استرداد این محکومان که تعداد آنها حدود 20 نفر است، باشیم.

دادستان کل کشور بابیان اینکه این اجلاس‌ باید خروجی مناسبی به‌صورت عملیات میدانی داشته باشد، بیان داشت: هماهنگی بین کشورهای عضو برای مسئله مبارزه با تروریسم باید میدانی باشد و امیدواریم که آثار آن را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

منتظری ادامه داد: پیشنهاد ما به دادستان چین به‌عنوان رئیس اجلاس این بود که کمیته‌ای برای بررسی مطالب مطرح‌شده تشکیل شود و این کمیته برای اجلاس سال آینده موضوعاتی را که قابلیت اجرایی دارد به کشورهای عضو ارائه دهد. دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: مسئله تروریسم مسئله‌ای نیست که یک کشور به‌تنهایی بتواند در مبارزه با آن موفق باشد و احتیاج به تعامل و همکاری دیگر کشورها دارد.

منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *