مسؤولان دو تابعیتی برکنار می‌شوند

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۳ آبان ۱۳۹۵


مسؤولان دو تابعیتی برکنار می‌شوند

در یکصد و سومین نشست سخنگوی قوه قضاییه مطرح شد

مسؤولان دو تابعیتی برکنار میشوند

 

سخنگوی قوه قضاییه در صد و سومین نشست خبری با تاکید بر اینکه قانون تکلیف مدیران دو تابعیتی را مشخص کرده است، تصریح کرد: سازمان بازرسی و مجلس شورای اسلامی از باب نظارتی در حال پیگیری موضوع هستند و هر مدیری که دو تابعیتی بودن وی محرز شود، به دولت اعلام میشود تا برکنار شود.

%d9%85%d8%b3%d8%a4%d9%88%d9%84%d8%a7%d9%86-%d8%af%d9%88-%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d8%b9%db%8c%d8%aa%db%8c-%d8%a8%d8%b1%da%a9%d9%86%d8%a7%d8%b1-%d9%85%db%8c%d8%b4%d9%88%d9%86%d8%af

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در صد و سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مدیران دو تابعیتی افزود: تعدادی از این افراد که مسئله دو تابعیتی بودن آنها مسلم بوده از سمت کنار گذاشته‌شده‌اند؛ اما از جزئیات آن اطلاعی ندارم چون این مسئله کار دولت است و تعدادی نیز هستند که هنوز دو تابعیتی بودن آنها محرز نشده. هرکدام که ثابت شود، ازآنجایی‌که قانون شفاف است، مسؤولان ذی‌ربط دراین رابطه اقدام خواهند کرد. سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: اگر این افراد در سمتی که هستند، دست به اقدامی بزنند، جرم است و حقوقی که می‌گیرند، جای سؤال دارد؛ چراکه قانون دراین زمینه شفاف است و اگر مسؤولان ذی‌ربط این افراد را برکنار نکنند، مقصر هستند و خود فردی که می‌داند دو تابعیتی است نیز، اگر در سمتش باقی بماند، قابل‌تعقیب است. وی در ادامه نشست خبری در خصوص پرونده موسوم به فساد ارزی، اظهار کرد: دراین پرونده، یدالله روزچنگ به جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور به 20 سال حبس و پرداخت 181 میلیارد تومان محکوم شد و حکم آن تأیید شد و همچنین لقمان روزچنگ به همین اتهام به 20 سال حبس و 200 میلیون تومان محکوم و حکم آن نیز تأیید شد.   سخنگوی قوه قضاییه از ممنوع‌الخروجی 16 نفر در پرونده بانک ملت، خبر داد و 64 سال حبس در پرونده روزچنگها را تائید کرد. وی با اشاره به اینکه محمدرضا رشیدی معروف به «راشد» جمعاً 12 سال حبس و 8 میلیارد و 792 میلیون محکوم شد و حکم تأیید شد، گفت: حکم کاظم باغ‌شیری معروف به باقری 12 سال حبس اجرا می‌شود و حکم سامان حسن سلطانی نقض شد و باید در خصوص مواردی که قرار است محاکمه شود، بررسی مجدد صورت گیرد. سخنگوی قوه قضاییه همچنین در ادامه در رابطه با رسیدگی به پرونده فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: تاکنون 8 نفر در حین رسیدگی به این پرونده بازداشت‌شده‌اند.

وی افزود: این تعداد افراد بازداشت‌شده به پرونده بانک سرمایه نیز مربوط است. این احتمال وجود دارد که در ادامه رسیدگی به پرونده با تکمیل شدن تحقیقات عده‌ای با قرار وثیقه آزادشده یا عده جدیدی تحت تعقیب قرار گیرند.

آخرین وضعیت شاکیان موسسه ثامنالحجج

 محسنی‌اژه‌ای در خصوص موسسه ثامن‌الحجج با اشاره به اینکه 24 هزار نفر دیگر در رابطه با این موسسه باید تعیین تکلیف شوند، اظهار کرد: افرادی که تا سقف 200 میلیون سپرده دارند، از 17 مهرماه به ترتیب 35 میلیون نقد و بقیه را در مدت 14 ماه دریافت می‌کنند و همچنین کسانی که تا سقف 300 میلیون سپرده دارند، از 27 مهر 35 میلیون نقد و بقیه را در مدت 17 ماه دریافت می‌کنند. وی اضافه کرد: افرادی که دارای سپرده 300 میلیون و بالاتر دارند، می‌توانند باکسانی که تسهیلات گرفتند مطالبه خود را تهاتر کنند.

اگر اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر مطرح نبود، وضعیت بدتر بود

 محسنی‌اژه‌ای در ادامه با اشاره به کشف بیش از 10 تن مواد مخدر در مهرماه امسال گفت: این 10 تن مواد مخدر از انواع مختلف ترکیبات تریاک، حشیش، مورفین و شیشه بوده است. 9 تن تریاک، 491 کیلو هرویین و بقیه مواد متفرقه بوده‌اند؛ این آمار مربوط به کشفیات است و قطعاً میزان مواد مخدر موجود در کشور چندین برابر این رقم تخمین زده می‌شود. مردم باید بدانند وقتی این مواد به‌صورت گسترده در کشور توزیع می‌شود، می‌تواند چه گرفتاریهای متعددی را به وجود آورد. محسنی‌اژه‌ای گفت: برخی می‌گویند اعدام در بحث مواد مخدر جواب نداده است اما بر اساس قانون باید اقدامات مختلفی برای کنترل و مبارزه با مواد مخدر صورت می‌گرفت که یکی از این اقدامات اجرای مجازات اعدام بود، اما آیا دستگاههای دیگر به وظایف خود دراین موضوع عمل کرده‌اند و تأثیر اقدامات آنها در ناکارآمدی مبارزه با مواد مخدر سنجیده شده که حرف از حذف اعدام زده می‌شود؟ اگر در بحث مواد مخدر، اعدام مطرح نبود، اکنون وضعیت به‌مراتب بدتر بود.

اتهام افساد فیالارض برای کلاهبردار کرجی

 سخنگوی قوه قضاییه در مورد آخرین وضعیت پرونده فردی به نام قوچانی که در کرج اقدام به ارائه وثایق جعلی برای متهمان مالی می‌کرد، گفت: این پرونده مربوط به یک باند کلاه‌برداری بود که کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه رفته است؛ 28 یا 38 نفر دراین پرونده تحت تعقیب قرار گرفتند که تعدادی اکنون در بازداشت هستند. محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: برای متهم اصلی پرونده اتهام فساد فی‌الارض مطرح‌شده و میزان کل کلاه‌برداری نیز حدود 50 میلیارد تومان است.

منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *