مسأله فلسطین مصداق بارز ناتوانی جامعه جهانی است

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۹ آبان ۱۳۹۵


مسأله فلسطین مصداق بارز ناتوانی جامعه جهانی است

مسأله فلسطین مصداق بارز ناتوانی جامعه جهانی است

دبیر کل اتحادیه عرب تأکید کرد که مسأله فلسطین مصداق بارز عجز و ناتوانی جامعه بینالمللی در عمل به تعهدات خود و اجرایی کردن قطعنامههای سازمان ملل است.

608208063

منابع مصری اعلام کردند، احمد ابو الغیط، دبیر کل اتحادیه عرب در آیین گشایش همایش «اتحادیه آفریقا» در شهر شرم‌الشیخ مصر به‌منظور بررسی اقدامات میانجی گرانه و جنگهای دوران معاصر اعلام کرد که مسأله فلسطین مصداق بارز ناتوانی جامعه بین‌المللی در عمل به تعهدات خود است.

وی خواستار حمایت از ملت فلسطین در برابر اقدامات جنایتکاران رژیم صهیونیستی و حملات شهرک‌نشینان صهیونیست شد و بر لزوم پایان دادن به عمر آخرین مصداق استعمار و شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین و دیگر اراضی اشغالی سال 1967 جهان عرب تأکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ابو الغیظ خواستار اجرای مجموعه از اصلاحات در سازمان ملل متحد و هدفمندسازی استفاده از حق وتو در شورای امنیت شد تا به شیوه‌های نرم‌تری برای عمل به مسؤولیتهای ویژه درزمینه مسائل انسانی و حمایت از شهروندان در جریان درگیریها دست‌یافته شود و به سیاست یک بام و دوهوا در تعامل با مسائل مرتبط با صلح و امنیت پایان داده شود.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *