مرگ مغزی کودک خردسال به دلیل خشونت ناپدری در مشهد

دسته: حوادث , وبگردی
بدون دیدگاه
شنبه - ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶


مرگ مغزی کودک خردسال به دلیل خشونت ناپدری در مشهد

مرگ مغزی کودک خردسال به دلیل خشونت ناپدری در مشهد

دختر خردسالی که به علت ضرب و شتم ناپدری در بیمارستان شهید هاشمی نژاد از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری بود، دچار مرگ مغزی شد.

دکتر سید مجید تقی‌زاده، مدیر بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد اظهار کرد: در پی انتقال کودک خردسال ۵ ساله در تاریخ هفتم اردیبهشت، توسط اورژانس ۱۱۵ به این مرکز و اعلام شکستگی و آسیب‌های شدید ناشی از ضرب و شتم تیم اورژانس بیمارستان وارد عمل شده و مراقبت‌های لازم را برای وی انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه آثار جراحت متعدد ناشی از ضرب و شتم روی شکم، سر و صورتش قابل مشاهده بود، خاطر شان کرد: پس از اقدامات پاراکلینیکی و تصویربرداری مشخص شد که کودک علاوه بر شکستگی های پا و لگن، دچار آسیب های مغزی نیز شده است.

وی تصریح کرد: این دختر خردسال با هوشیاری بسیار پایین و پس از سه ساعت از ضربه وارد شده به بیمارستان منتقل شده بود و پس از اقدامات اولیه به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد.

مدیر بیمارستان شهید هاشمی نژاد افزود: بنا بر اظهارات مادر کودک، ناپدری‌اش پس از مشاجره با مادر، کودک را چندین بار بر زمین می‌کوبد که این امر موجب بروز آسیب‌های شدید بدنی و در نهایت مرگ مغزی می‌شود.

دکتر تقی زاده خاطرنشان کرد: کودک در حال حاضر علائم حیاتی نداشته و دچار مرگ مغزی شده است و تنها با کمک دستگاه حیات دارد.

منبع:خبر24


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *