مروری بر یک پرونده جنایی همراه با نظر کارشناس

دسته: وبگردی
بدون دیدگاه
جمعه - ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶


مروری بر یک پرونده جنایی همراه با نظر کارشناس

زندگی شاید همیشه همانی نباشد که آرزویش را داریم. شاید تمام آن تجربه‌های شیرینی که فکرش دل آدم را به رقص وا می‌دارد سرابی باشد که زندگی را دچار چالش می‌کند.

یک رویای واهی منجر به ساختن قصری پوشالی خواهد بود که بعدها حتی زندان Prison روح و قلب می‌شود. بسیاری از افراد با داشتن همین رویا‌های پوچ، با خواست خود یا به زور والدین ازدواج می‌کنند اما بعد از مدتی به اشتباه خود پی می‌برند؛ زمانی که دیگر دیر شده است.

انتخاب‌های بی‌جا یا اشتباه یکی از موثر‌ترین عوامل بهم خوردن زندگی مشترک است. زندگی‌های مشترکی که حتی چند ماه هم دوام ندارند و در چشم برهم زدنی به پایان می‌رسند.

بسیاری از زوج‌ها هم از لحاظ عاطفی جدا می‌شوند و به دلایلی نمی‌توانند حرف طلاق را پیش بکشند. در این شرایط خیانت Cheat می‌تواند جای خود را به عشق و علاقه بدهد و کم کم بین زوج‌ها رشد کند تا جایی که یکی از دو نفر یا هر دو از دیگری متنفر شوند.

وجود ریشه‌های خیانت در یک خانواده در بعضی موارد، اتفاقات جبران‌ناپذیری همچون ضرب و جرح و قتل Murder را در پی دارد. شاید به همین دلیل است که بسیاری از مشاوران خانواده در موارد خاص، جدایی را به زندگی با نفرت ترجیح می‌دهند.

در ادامه پرونده‌هایی از قتل همسر را که با انگیزه خیانت شکل گرفته است، خواهید خواند.

قتـل مرد روستایی

مرد 48 ساله در حاشیه روستای قلی کندی با ماشین تصادف Crash کرده بود. مدت زیادی از این تصادف نگذشته بود که اهالی همان روستا، جسد بی‌جان او را کنار جاده پیدا کردند و به پلیس Police آگاهی اطلاع دادند. جسداین مرد توسط روستاییان شناسایی شد و ماموران را نسبت به نحوه مرگ مشکوک کرد.

ماموران جهت تحقیقات، فریبا همسر این مرد را به آگاهی استان زنجان دعوت کردند که وی از مرگ شوهرش اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما رفتار او تا حد زیادی مشکوک بود و همین موضوع باعث شد کارآگاه ویژه قتل در مورد این زن بیشتر تحقیق کند.

در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد همسر مقتول با مردان زیادی رابطه داشته و البته بین این افراد، با مردی به نام ناصر بیشترین رفت و آمد را داشته است.

ناصر نیز مانند همسر مقتول در بازجویی‌های اولیه از مرگ مقتول اظهار بی‌اطلاعی کرد و حرفی از قتل نزد اما در ادامه در مواجهه با مدارک که نشان می‌داد با همسر مقتول در ارتباط بوده و مدارک دیگر که او را مجرم نشان می‌داد نتوانست مقاومت کند و به جرم Crime خود اعتراف کرد.

وی پس از گذشت سه ماه لب به اعتراف گشود و گفت: حدود 31 میلیون تومان از مقتول طلب داشتم، ولی هیچ پولی نداشت که به من بدهد. من که به زن او علاقه داشتم از این موقعیت استفاده کردم و به او نزدیک شدم.

بعد از صحبت کردن با همسر مرد بدهکار، فهمیدم او هم از زندگی با محمد خسته شده و تنها راه رسیدن ما به یکدیگر، کشتن Killing همسرش بود.

وی ادامه داد: به خاطر همین موضوع نقشه قتل مرد جوان را کشیدم.

قبل از جنایت Crime او را سوار خودرو کردم و به سمت روستای خودمان بردم.

در بین راه موضوع طلبم را وسط کشیدم تا جایی که جر و بحثمان شدت گرفت و سپس او را از خودرو پیاده کردم تا خودش ادامه راه را برود ولی همان که از خودرو پیاده شد او را زیر گرفتم و سه بار از روی سینه‌اش رد شدم و آخرین بار نیز روی سینه‌اش با خودرو ایستادم تا مطمئن شوم فوت کرده، سپس جسد را داخل صندوق عقب انداختم و در مکانی خلوت کنار جاده رها کردم تا مرگش را تصادف نشان دهم.

همسر کشی زنان

نورالله عزیز محمدی – قاضی Judge جنایی بازنشسته

یکی از مهم‌ترین قتل‌های خانوادگی، همسرکشی است که به قتل زن به دست شوهر و برعکس رخ می‌دهد. تا سال‌ها ما با پرونده‌های همسرکشی رو به رو بودیم اما حالا بیشتر شاهد وقوع قتل مردان به دست زنان هستیم. در این جنایت‌ها، با دو پدیده نا رضایتی از زندگی مشترک و خیانت روبه‌رو هستیم. زنان در این جنایت‌ها اغلب به خاطر نارضایتی از زندگی مشترک با مرد دیگری ارتباط برقرار می‌کنند. آنها سپس این مرد را با وعده ازدواج، ارثیه و ارتباطات خارج از عرف فریب داده و برای قتل شوهر ترغیب می‌کنند. پس از این جنایت‌ها و کشف راز قتل، زن به خاطر معاونت در قتل به قصاص محکوم شده و مرد هم به قصاص محکوم خواهد شد.

در این جنایت‌ها متاسفانه همه چیز از ارتباطات خیابانی و اینترنتی آغاز می‌شود و به قتل و چوبه دار گره می‌خورد. متهمان وقتی در دادگاه پای میز محاکمه قرار می‌گیرند از کار خود ابراز پشیمانی می‌کنند که خیلی دیر است. این زنان مدعی می‌شوند، قصد طلاق داشته اما وقتی موفق به جدایی نشده‌اند شوهران خود را کشته‌اند. آنها برای قتل شوهرشان، احساسی تصمیم می‌گیرند و بعد از آن دچار پشیمانی می‌شوند.

مردان کمتر به خاطر خیانت مرتکب قتل می‌شوند و عصبانیت لحظه‌ای انگیزه قتل است. اعتیاد هم در رده بعدی قرار دارد. مردان بدون نقشه و به صورت عصبانیت آنی دست به قتل می‌زنند. خفه کردن، ضربات‌ مرگبار با چاقو روش مردان برای قتل است.

باید قبل از ازدواج به جوانان روش‌های صحیح زندگی و مواجه با مشکلات را آموزش بدهیم تا شاهد این جنایت‌ها نباشیم. رکنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *