مروری بر خبرگزاریها

دسته: گزیده مطبوعات
بدون دیدگاه
جمعه - ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶


مروری بر خبرگزاریها

میزان

اگر آرایی جابجا شده باشد، جابجایی در صندوق‌ها قابل اصلاح است

عباسعلی کدخدایی سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، در ارتباط تلویزیونی با شکه خبر اظهار کرد: روند خوبی را از صبح آغاز کردیم و خوشبختانه مشکل حادی را در بحث برگزاری انتخابات و ارتباط سریع با دوستانمان در وزارت کشور نداشته ایم.

وی افزود: گزارش‌های نهایی ما نشان می‌دهد که در همه جای کشور مردم مشغول رای دادن هستند و مطلب خاصی که بتواند مانع حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای باشد را تا کنون نداشته ایم. کدخدایی همچنین اظهار کرد: رای گیری انتخابات میاندوره‌ای مجلس در ۴ حوزه “اصفهان”، “اهر و هریس”، “مراغه و عجب شیر” و “بندرلنگه” در حال برگزاری است و طبیعتا در این ۴ حوزه صندوق‌های مربوط به انتخابات میاندوره‌ای مجلس وجود دارد.

 

خبرفارسی

روایت سخنگوی دستگاه دیپلماسی از مشارکت انتخاباتی ایرانیان خارج از کشور

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مشاهداتمان ازحوزه های داخل کشور و گزارشاتی که از حوزه های رأی گیری خارج از کشور به دستمان رسیده حکایت از این دارد که میزان حضور مردم در این انتخابات نسبت به گذشته با شور و هیجان بیشتری مواجه است و مردم در این انتخابات حضور حداکثری دارند.

 

انتخاب

ناطق نوری از ریاست بازرسی دفتر مقام معظم رهبری استعفا کرد

یک منبع آگاه خبر استعفای حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری را از ریاست بازرسی دفتر رهبر معظم انقلاب تایید کرد و گفت که هنوز درباره پذیرش این درخواست نظری داده نشده است.

 

ایرنا

وزیر امور خارجه: به ایرانیان خارج از کشور اطمینان می دهم که از رای آن ها صیانت می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد جواد ظریف ظهرجمعه در بازدید از ستاد انتخابات خارج از کشور مستقر در وزارت امور خارجه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: انتخابات ریاست جمهوری که ما با افتخار آن را در خارج از کشور برگزار می کنیم، یکی از انتخابات هایی است که مختص جمهوری اسلامی ایران در منطقه است و همیشه مردم ما با اهمیتی که به مردم سالاری دینی می دهند حضور گسترده در انتخابات داشته اند.

 

ایسنا

کدخدایی: پاسدار آرای مردم هستیم/گزارش‌های ارسالی، موارد جزیی است

عباسعلی کدخدایی در جمع خبرنگاران مستقر در شورای نگهبان، اظهار کرد: ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات با استان ها ارتباط مستقیم داریم. گزارش ها از استان های مختلف ارسال می‌شود و تبعا این گزارش‌ها پیگیری می‌شود، با دوستان در وزارت کشور نیز ارتباط داریم و اگر مشکلی وجود داشته باشد با هماهنگی وزارت کشور مرتفع می شود.

 

ایلنا

بازتاب آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در رسانه‌های غربی

اکثر رسانه‌های جهان، هم‌زمان با آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران به پوشش این رویداد پرداختند.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که ایرانی‌ها رای دادن در انتخاباتی که رقابتی تنگاتنگ میان «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری فعلی و «ابراهیم رئیسی» است را آغاز کردند. این انتخابات می‌تواند سرعت اصلاحات اجتماعی و اقتصادی و همچنین تعامل مجدد ایران با جهان را تعیین کند.

 

مشرق

کدخدایی: اولویت شمارش آراء با ریاست‌جمهوری است/ فقط ۲ کاندیدا نماینده در شورای نگهبان معرفی کرده‌اند

سخنگوی شورای نگهبان از توافق این شورا با وزارت کشور برای شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در اولویت پس از اخذ رای خبر داد.

 

تابناک

آخرین تحولات سوریه؛ تنش های ادامه دار میان آنکارا و واشنگتن بر سر عملیات رقه و حمله هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه

سوریه در 24 ساعت گذشته، شاهد تحولات سیاسی ـ میدانی مختلفی بود. در همین راستا، باید به تنش های میان آمریکا و ترکیه بر سر حضور کردها در عملیات آزادسازی رقه اشاره کرد. وزیر خارجه ترکیه خواستار برکناری فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش شد و رجب طیب اردوغان نیز اعلام کرد که ترکیه در عملیات رقه شرکت نخواهد کرد.

 

تسنیم

ره‌پیک در گفت‌وگو با تسنیم: تعرفه‌های رأی بدون مهر نظارت را سریعا بررسی می‌کنیم/ تاکنون تخلف بزرگی گزارش نشده است

سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره اقدامات هیئت نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری پیرامون رسیدگی به تخلفات انتخابات، اظهار داشت: گزارش‌های تخلفات به صورت جاری هم از هیئت‌های نظارت و هم از سوی نماینده کاندیداها به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ارسال می‌شود که به مناسبت و اولویت مورد بررسی قرار می‌گیرد و اولویت رسیدگی به گزارش تخلفات این است که مواردی بررسی می‌‌شود که ممکن است در روند برگزاری انتخابات مشکل ایجاد کند.


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *