مرد مسلمان در آمریکا به دلیل گفتن «انشاءلله» از هواپیما اخراج شد

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۶ مهر ۱۳۹۵


مرد مسلمان در آمریکا به دلیل گفتن «انشاءلله» از هواپیما اخراج شد

مرد مسلمان در آمریکا به دلیل گفتن «انشاءلله» از هواپیما اخراج شد

بر اساس اعلام نشریه انگلیسی یک مسلمان در آمریکا تنها به خاطر گفتن کلمه «ان‌شاءالله» از یک هواپیمای مسافربری به بیرون هدایت‌شده است.

ایندیپندنت نوشت، خیر الدین مخزومی 26 ساله تنها به خاطر گفتن کلمه انشاءلله در مکالمه با تلفن همراه خود، از پرواز شرکت سوث ایست ایرلاینز در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس به بیرون هواپیما هدایت‌شده است.

مخزومی چند لحظه پس از نشستن روی صندلی‌اش در هواپیما با عموی خود در بغداد به‌صورت تلفنی صحبت کرده و پیش از پایان این مکالمه تلفنی از کلمه انشاءلله استفاده کرده است.

مخزومی متوجه می‌شود که یک مسافر زن به وی خیره شده است، در ابتدا فکر می‌کند که علت آن بوده است که با صدای بلند با تلفن همراه صحبت می‌کرده است ولی تنها پس از 2 دقیقه 2 مأمور پلیس او را از هواپیما پیاده کردند و از وی خواستند تا تلفن همراهش را خاموش کند.

یک مأمور امنیتی مخزومی را به بیرون هواپیما هدایت کرده و از او پرسیده است که چرا در فضای سیاسی کنونی، با زبان عربی صحبت کرده است.

این مأمور امنیتی به مخزومی گفته است: تو باید با ما کاملاً صادق باشی و بگویی که درباره شهدا چه چیزی گفته‌ای. به ما هر چیزی درباره شهدا می‌دانی، بگو.

مأموران امنیتی سپس همه وسایل مخزومی و چمدان‌هایش را مورد بازرسی دقیق قرار داده‌اند.

مخزومی به ایندیپندنت گفت: آمریکا سرزمین آزادی است. مردم به اجرای قانون احترام می‌گذارند. چطور افراد با این روش تحقیر می‌شوند؟ من در دوره حکومت صدام حسین زندگی کرده‌ام. من رفتارهای تبعیض‌آمیز را به‌خوبی درک می‌کنم.

مأموران امنیتی به مخزومی اجازه ندادند تا با این هواپیما پرواز کند و بعداً او را با پرواز دلتا ایرلاینز به مقصد فرستادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *