مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۳ مهر ۱۳۹۵


مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد

709230236

مراسم تودیع دکتر حسین مهرپور رئیس پیشین دانشکده حقوق و معارفه دکتر قاسمی حامد به‌عنوان رئیس جدید این دانشکده، در تالار عدالت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دراین مراسم دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه، دکتر سیمایی قائم‌مقام معاون حقوقی ریاست جمهوری، دکتر ابراهیمیان حقوقدان شورای نگهبان، دکتر موحد معاون دیوان عدالت اداری، دکتر شریعت باقری رئیس دانشکده علوم قضائی، مشاوران کمیسیون حقوق شورای شهر، جمعی از قضات قوه قضائیه، اعضای هیأت مدیره کانون وکلا، اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشکده حقوق حضور داشتند.
دکتر طهرانچی در سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر، با اشاره به جایگاه دانشکده حقوق گفت: در دانشگاه شهید بهشتی هفت منظومه علمی تعریف‌شده است که دانشکده حقوق یکی از ارکان هفتگانه علمی در دانشگاه شهید بهشتی شمرده می‌شود. رئیس دانشگاه، ضمن قدردانی از فعالیتهای دکتر مهرپور در مدت تصدی ریاست دانشکده حقوق اظهار داشت: پذیرفتن سمت ریاست دانشکده حقوق توسط دکتر مهرپور، یکی از نعمتهای دوران خدمت این‌جانب بود و خداوند را برای چهار سال همکاری با ایشان شاکر هستم و امیدوارم حضور ایشان همچنان گرمی‌بخش محافل علمی در دانشکده باشد.
دکتر طهرانچی، در بخش دوم سخنان خود با تاکید بر ارتقاء جایگاه بین‌المللی دانشگاه، تاکید کرد: انتظار دارم حضور در مجامع بین‌المللی و گسترش تعاملات و 4006789.jpg همکاریهای علمی و بین‌المللی موردتوجه جدی قرار گیرد؛ زیرا دنیا تشنه شنیدن حرفهای ما است.
رئیس دانشگاه، در ادامه با آسیب‌شناسی عرضه و تقاضا در نظام آموزش عالی، تصریح کرد: در نظام آموزش عالی برخلاف نظام بهداشت و درمان، تناسب بین پذیرش دانشجو و بازار کار کنترل نمی‌شود و یکی از آفتهای رشته‌هایی چون حقوق و روانشناسی، پذیرش بی‌رویه دانشجو دراین رشته‌هاست.
وی، ضمن تاکید بر لزوم ایجاد نگرش جدید در سیستم آموزش در رشته حقوق، راه‌اندازی دکترای حرفه‌ای و دکترای تخصصی دراین رشته را یکی از راهکارهای مؤثر در بهبود عملکرد و پاسخگویی مناسب به نیازهای جامعه عنوان کرد.
دکتر طهرانچی در ادامه ضمن معرفی دکتر قاسمی حامد به‌عنوان رئیس جدید دانشکده حقوق اظهار داشت: امیدوارم با حسن تدبیر ایشان و با همفکری اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشکده، شاهد ارتقاء جایگاه این دانشکده باشیم.
دکتر مهرپور رئیس سابق دانشکده حقوق نیز در سخنان خود ضمن قدردانی از اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشکده، انتصاب دکتر قاسمی حامد را به ایشان تبریک گفت.
وی با ارائه گزارشی، به برخی فعالیتهای صورت گرفته در مدت تصدی ریاست دانشکده اشاره کرد و اظهار داشت: دراین مدت همواره تلاش کردم فضای همکاری و تفاهم در دانشکده حاکم باشد و در تصمیم‌گیریها، مشورت و نظرخواهی را در رأس امور قرار گیرد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای گسترش رشته‌های دانشکده، از راه‌اندازی دوره دکتری حقوق تجارت بین‌الملل خبر داد و افزود: تلاشهای زیادی برای توسعه و تعمیق برخی از رشته‌ها صورت گرفته است که امیدوارم در دوره مدیریت جدید با شتاب بیشتری پیگیری شود.
در بخش دیگری از این مراسم دکتر قاسمی حامد رئیس جدید دانشکده حقوق، ضمن تشکر از زحمات روسای پیشین دانشکده، از تلاشهای دکتر مهرپور قدردانی کرد و تاکید کرد: برای اداره شایسته دانشکده نیازمند همفکری استادان پیشکسوت و همکاری اساتید جوان هستم.
رئیس دانشکده حقوق، گسترش همکاری مشترک و افزایش تعاملات علمی با دانشکده‌های حقوق دانشگاهها و مراکز علمی را از مهم‌ترین برنامه‌های خود عنوان کرد. منبع: دانشگاه شهید بهشتی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *