مدیریت و کنترل آسیبهای اجتماعی با رویکرد امنیتی امکان‌پذیر نیست

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵


مدیریت و کنترل آسیبهای اجتماعی با رویکرد امنیتی امکان‌پذیر نیست

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور:

مدیریت و کنترل آسیبهای اجتماعی با رویکرد امنیتی امکان‌پذیر نیست

149955615

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: بی‌شک با رویکرد قهری و امنیتی هم نمی‌توان آسیبهای اجتماعی را کنترل و مدیریت کرد.

سید حسن موسوی چلک در دومین نشست علمی کاربردی مدیران ارشد بهزیستی سراسر کشور که با موضوع سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه در سنندج برگزار شد، گفت: در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه‌ای به حوزه اجتماعی امروز و آینده کشور شده است و امیدواریم خروجی آن موجب تسهیل امور و اجرای وظایف مربوط به‌سلامت اجتماعی شود.

وی با اشاره به این‌که سازمانهای اجتماعی و حمایتی هم خواهان بزرگ‌تر شدن نیستند، عنوان کرد: اگر مسؤولیت اجتماعی در جامعه تقویت شود بدون شک این سازمانها کوچک‌تر خواهند شد. وی بیان کرد: خوشبختانه در برنامه ششم با پیشنهاد سازمان بهزیستی قرار شده نظام رصد در حوزه آسیبهای اجتماعی و معلولیتها در کشور ایجاد شود که اگر این مهم تحقق پیدا کند مدیریت بهینه و توزیع صحیح منابع را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور سلامت، پیشگیری و مسؤولیت اجتماعی را از مؤلفه‌های کاری این سازمان خواند و افزود: متأسفانه سالانه به دلیل مسایل مختلفی هم چون تصادفات معلولیت در جامعه ما افزایش پیدا می‌کند و این منجر به مشکلات فراوانی می‌شود.

موسوی چلک ادامه داد: در چنین شرایطی انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی نقش مطالبه گری اجتماعی خود را پررنگ‌تر کند و نگاه سلامت‌محور و همه‌جانبه‌ای به حل مشکلات و بهبود شرایط زندگی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که موضوع آسیبهای اجتماعی فرا بخشی است، افزود: بی‌شک طی چهار یا پنج سال نمی‌توان میزان بسیاری از آسیبهای اجتماعی را ۲۵ درصد کاهش داد متأسفانه گاهی هدف‌گذاریهایی که می‌شود متناسب با واقعیتهای موجود نیست.

وی با بیان این‌که با رویکرد قهری و امنیتی هم نمی‌توان آسیبهای اجتماعی را کنترل و مدیریت کرد، گفت: ما معتقدیم زمانی خدمات اثربخش خواهند بود که منابع به‌درستی توزیع و برنامه‌ها هم فراگیر و جامع باشد. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *