مدیرعامل ستاد دیه کشور: 
بیش از 8800 محکوم مالی
 غیر کلاهبرداری در زندان

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵


مدیرعامل ستاد دیه کشور: 
بیش از 8800 محکوم مالی
 غیر کلاهبرداری در زندان

مدیرعامل ستاد دیه کشور: 
بیش از 8800 محکوم مالی
 غیر کلاهبرداری در زندان

سید اسدالله جولایی بیان کرد: سه هزار و 825 تن از این شمار زندانی، مشمول کمک ستاد دیه هستند و این ستاد در حال رسیدگی به پرونده این افراد است.
وی به مابقی افراد و محکومان زندانی چک اشاره کرد و گفت: ستاد برای محکومان یادشده به خاطر تعدد جرائم و تخلفات دیگری که در پرونده قضائی خوددارند و همچنین مشخص نبودن حکم قطعی و نهائی آنان، هیچ‌گونه تسهیلاتی برایشان درنظرندارد.
مدیرعامل ستاد دیه کشور در ادامه تصریح کرد: تعداد هشت هزار و 819 محکوم مالی غیر کلاه‌برداری در زندانهای کشور، تحمل حبس می‌کنند که از این محکومان، تعداد 2 هزار و 12 تن، زندانی مهریه و 426 تن، بدهکاران نفقه به شمار می‌آیند.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر نزدیک به 10 هزار زندانی غیر عمد داریم که هشت هزار و 819 تن از این شمار را همان محکومان مالی غیر کلاه‌برداری تشکیل می‌دهند و همچنین مابقی این محکومان به خاطر حوادث کارگاهی، جرحی و شبه عمد به پرداخت دیه محکوم‌اند.
جولایی درعین‌حال به این نکته هم اشاره کرد که همه مددجویان در زندانهای کشور مشمول کمک ستاد دیه کشور نمی‌شوند چراکه این ستاد پس از تحقیق و بررسی کارشناسان خود به افرادی کمک می‌کند که پس از آزادی از زندان بتواند با توجه به توان مالی و جسمی خود، تمام تسهیلات مالی ارائه‌شده را به‌طور کامل به ستاد دیه پرداخت کنند.
مدیرعامل ستاد دیه کشور در خصوص چگونگی پرداخت وام به افراد زندانی و محکومان مالی غیر عمد هم گفت: این افراد باید تضامن و ضمانتهای معتبر ارائه کنند تا بانکهای عامل هرچه سریع‌تر و بنا بر موقعیت خاص هر فرد و با نظر کارشناسی ستاد دیه به پرداخت و ارائه تسهیلات مالی جهت آزادی این افراد اقدام کنند.

استان تهران بیشترین محکومان چک را دارد
جولایی درباره استان تهران هم اظهار کرد: این استان بیشترین محکوم و زندانی چک را درسطح کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهر تهران با 570 زندانی چک، استان فارس با 465 زندانی چک و استان گیلان با 438 به ترتیب بیشترین زندانیان چک را در سطح کشور دارند.
وی ادامه داد: استان قزوین در بین استانهای کشور با سه زندانی چک، استان سیستان و بلوچستان با 17 زندانی چک و استان یزد با 49 زندانی به ترتیب کم‌ترین آمار زندانیان چک در بین استانهای دیگر را به خود اختصاص داده‌اند.
منبع: ایرنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *