مدیر پیشین سیا، کفایت سیاسی ترامپ را زیر سئوال برد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳ خرداد ۱۳۹۶


مدیر پیشین سیا، کفایت سیاسی ترامپ را زیر سئوال برد

به نقل از سیانان، آخرین بحران ایجاد شده برای ترامپ، درباره انتقال اطلاعات محرمانه به روسیه، این پرسش را بیش از پیش پررنگتر کرده است، اینکه آیا رئیس جمهوری مناسب این سمت است؟

مایکل هایدن، مدیر پیشین سازمان سیا در این باره به سی‌ان‌ان گفته است: این مسئله درباره قدرت و اختیار رئیس جمهوری نیست. وی قدرت و اختیار انجام این کار را دارد. بلکه این مسئله درباره شخص رئیس جمهوری و عملکرد وی است.

به نوشته سی‌ان‌ان، در پی این رخداد، طوفان جدیدی که کاخ سفید را در برگرفته است، می‌تواند به چیزی فراتر از اعتبار و موضع شخصی رئیس جمهوری آسیب بزند.

در این گزارش آمده است که این ماجرای افشا شده از سوی واشنگتن‌پست، دارای ابعاد امنیتی، اطلاعاتی و بین‌المللی است و هرچند که کاخ سفید تلاش داشت تا این ماجرا را بخواباند، اما ناکام ماند. ارائه اطلاعات به روسیه می‌تواند زندگی برخی افراد را در معرض خطر قرار دهد، زیرا مرتبط با طرح تروریستی داعش علیه خطوط هواپیمایی است، که بزرگترین تهدید تروریستی فوری برای ایالات متحده است.

این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت که در پی این رخداد بار دیگر اعتبار عملیات سیاسی کاخ سفید و تلاش‌های آن برای همراهی با یک رهبریِ هرج‌و‌مرج‌گونه یک رئیس جمهوری بی‌تجربه در مرکز توجه قرار گرفت.

هایدن در این زمینه گفته است که شاهد نتایج عملکرد وی هستیم که غیرنظام‌مند، به‌یکباره، غریضی و شهودی بوده و همچنین صبر اندک او برای آماده‌سازی و طی فرآیندها هستیم. و وقتی کار به چنین موضوعاتی می‌کشد، نتیجه حاصل نهایتا برای هدف مدنظر وی نیز مخرب می‌شود. منبع:تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *