مدیرکل جدید دفتر تحقیقات ویژه سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی شد

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۸ آبان ۱۳۹۵


مدیرکل جدید دفتر تحقیقات ویژه سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی شد

مدیرکل جدید دفتر تحقیقات ویژه سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی شد

256297632

محمدرضا یزدانیان بهعنوان مدیرکل جدید دفتر تحقیقات ویژه سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرامی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر تحقیقات ویژه گفت: با توجه به حساسیت وظیفه نیروهای مسلح در تأمین امنیت کشور، دفتر تحقیقات ویژه به جهت نقشی که در حفظ اقتدار فرماندهی و سلسله‌مراتب نیروهای مسلح دارد، از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: هدف از تشکیل دفتر ویژه این است که احضار و جلب و تحقیق از فرماندهان نظامی در سطوح بالا دارای ضابطه و نظامی خاصی باشد.

وی در ادامه، ضمن تقدیر از زحمات سید احمد موسوی مدیرکل سابق و عبدالصمد سپهری مدیرکل اسبق دفتر تحقیقات ویژه گفت: آقای موسوی خاضعانه و بدون ادعا تاکنون علاوه بر کار دفتر ریاست و روابط عمومی، امورات دفتر تحقیقات ویژه را نیز به سامان رسانده‌اند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با معرفی محمدرضا یزدانیان به‌عنوان مدیرکل جدید دفتر تحقیقات ویژه سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: ایشان از قضات برجسته و متدین و طرف مشورت قضات در خصوص مسائل قضایی هستند. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اولین چیزی که ما را به سعادت دنیا و آخرت می‌رساند رفتار حکیمانه است و الگوی همه ما در رفتار و گفتار و پندار باید پیامبر (ص) باشد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرامی افزود: حکمت قابل یادگیری و تعلیم است و حکمت بدون طاعت مثل جسدی است که روح ندارد. وی با تأکید بر صدق در رفتار و گفتار گفت: زبان ما ترجمان دل ما باشد و همیشه در کار و عمل صادق باشیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: یکی از عواملی که ما را به خیر دنیا و آخرت می‌رساند حسن خلق با مردم و زیردستان است و رفتار ما با زیرمجموعه باید توأم با رفق و مدارا باشد.

در ادامه این مراسم، سید احمد موسوی مدیرکل سابق دفتر تحقیقات ویژه سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: دفتر تحقیقات ویژه پل ارتباطی بین مراجع قضایی و نیروهای مسلح است که هدف از تشکیل آن علاوه بر هماهنگی و اتخاذ تدابیر لازم در رابطه با احضار و جلب فرماندهان و مسؤولان عالی‌رتبه نیروهای مسلح، احاله پرونده‌های قضایی و هماهنگی امور مربوط به کمیسیونهای انضباطی نیروهای مسلح است. وی پیگیری کلیه مکاتبات و شکایات واصله از سوی دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا و پیگیری احکام قطعی صادره از سوی مراجع قضایی در خصوص املاک و اراضی مورد اختلاف نیروهای مسلح را از دیگر وظایف این اداره کل برشمرد.

سپس مدیرکل جدید دفتر تحقیقات ویژه دراین مراسم گفت: بحث احضار و جلب فرماندهان عالی نیروهای مسلح بخشی از فرآیند رسیدگی و قانون آئین جدید دادرسی کیفری است که مثل سایر بخشهای قانون برای همه مراجع قضایی لازم‌الاجرا است.

دکتر محمدرضا یزدانیان افزود: این سازوکار اهمیت خاصی دارد، به جهت آن‌که رسیدگیهای قضایی می‌بایست صحیح و دقیق و درعین‌حال عادلانه و به تعبیر مقام معظم رهبری حکیمانه و با حسن تدبیر صورت بگیرد.

مدیرکل دفتر تحقیقات ویژه ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف تشکیل دفتر ویژه نیز ایجاد هماهنگی و تعیین روش مناسب برای اجرای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا دراین‌باره است.

وی در ادامه، با اشاره به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در خصوص تمکین نسبت به اجرای احکام قضایی گفت: ایشان می‌فرمایند:«احکام قضایی باید اجرا شود و اگر اعتراضی به‌حکم است از راههای مقرر در قانون در جهت اصلاح آن اقدام شود.»

منبع: میزان

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۱۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *