مخدرها و روان‌گردانها جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۰ مهر ۱۳۹۵


مخدرها و روان‌گردانها جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند

مخدرها و روان‌گردانها جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند

311091711

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: طرح توانمندسازی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در ۱۲ استان کشور اجرا می‌شود.
حمیدرضا صرامی در همایش آموزشی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، افزود: حجم تهدیدهای ناشی از اعتیاد، مواد مخدر و روان‌گردانها همه اقشار جامعه را موردتهاجم قرار داده و مهم‌ترین نسلی که امروز در مقابل این آسیبها قرارگرفته نوجوانان و جوانان کشور هستند.
وی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی ‌نوجوانان، والدین، معلمان و مدیران دوره دوم متوسطه در 12 استان کشور، اظهار کرد: این دوره‌ها تاکنون در چهار استان قم، قزوین، مرکزی و لرستان برگزارشده و تا ماه آینده 8 استان ازجمله آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، تهران، گلستان، کرمان و هرمزگان زیر چتر این آموزشها می‌روند.
مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: والدین باید با جدیت دراین کارگاهها شرکت کنند و مدیران نیز باید با همکاری جدی نسبت به عملیاتی کردن این طرح ورود کنند و مشاوران باید در کلاسهای درس نسبت به انتقال این مطالب مبادرت ورزند.
صرامی اضافه کرد: هدف اختصاصی این طرح کاهش اعتیاد است و از اهداف دیگر این طرح این است که بتوانیم دانش و نگرش دانش‌آموزان را نسبت به اعتیاد اصلاح کنیم.
وی با اشاره به وضعیت کلی استان لرستان درزمینه اعتیاد، خاطرنشان کرد: وضعیت استان با توجه به تلاشهای صورت گرفته بهتر شده و چارچوب فعالیتها نشان می‌دهد وضعیت مهار اعتیاد با هوشمندی مدیران استان بهتر شده و در سطح مدارس نیز برحسب تحقیقات علمی نسبت به سایر استانها از میانگین متوسط کشور وضعیت بهتری را به خود اختصاص داده است.
همچنین دراین همایش معاونین تربیت‌بدنی و سلامت و توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش لرستان به آموزش 28 هزار فرهنگی لرستانی و 157 هزار نفر از دانش آموزان، دبیران و والدین در سال جاری اشاره‌کرده و بر اهتمام دستگاه تعلیم و تربیت برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تاکید کردند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *