مخالف ادغام بخش درمان تأمین اجتماعی و بهداشت و درمان هستیم

دسته: حقوق بیمه
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۰ شهریور ۱۳۹۵


مخالف ادغام بخش درمان تأمین اجتماعی و بهداشت و درمان هستیم

رئیس کانون انجمن صنفی استان مرکزی:

مخالف ادغام بخش درمان تأمین اجتماعی و بهداشت و درمان هستیم

رئیس کانون انجمن صنفی استان مرکزی با اشاره به اینکه منابع و داراییهای سازمان تأمین اجتماعی حاصل اندوخته بیمهشدگان آن است، گفت: به همین دلیل با ادغام بخش درمان تأمین اجتماعی و بهداشت و درمان مخالف هستیم.

علی غیاثی در نشست هم‌اندیشی تشکلهای کارگری استان مرکزی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی با پرداختیهای بیمه‌شدگان به حیات خود ادامه می‌دهد و همچنان استوار مانده است، بیان کرد: منابع موجود در تأمین اجتماعی حق‌الناس بوده و هیچ‌کس این حق را ندارد بر منابعی که خود مردم تهیه و تدارک دیده‌اند ورود کند.

وی ادامه داد: دبیرخانه تشکلهای کارگری برای نخستین بار در کشور و در استان مرکزی ایجادشده است که این دبیرخانه دارای 26 انجمن با فعالیتهای متفاوت است.

رئیس کانون انجمن صنفی استان مرکزی با اشاره به اینکه متأسفانه تاکنون حقوق بسیاری از صنوف به‌درستی رعایت نشده است، اظهار کرد: به‌طور مثال در صنف خبازان درزمینه دستمزد از این افراد نظری گرفته نمی‌شود و در بحث بیمه نیز کارفرما بیمه را برای افراد دیگری به‌جز کارگر نانوایی محاسبه می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی کارگران ساختمانی با ساخت یک مکان مناسب برای این کارگران افزود: این مسأله باید توسط دفتر فنی استانداری پیگیری و دنبال شود تا از تجمع کارگران با وضعیت نامناسب در میادین و چهارراهها جلوگیری شود و شأن و شخصیت این قشر نیز حفظ شود.

رئیس کانون انجمن صنفی استان مرکزی تصریح کرد: توجه به بیمه کارگران ساختمانی نیز باید با جدیت پیگیری و دنبال شود، زیرا تاکنون بیمه کارگران که قرار بود از محل 12 درصد پرداختی کارفرما انجام شود محقق نشده است.

غیاثی خاطرنشان کرد: بحث واگذاری بازرسیها به دفاتر کارگزاریها درست و موردقبول نیست، زیرا کارگزاریها روسای بازنشسته تأمین اجتماعی هستند که با لابی‌گری برای خودشان منبع درآمد درست کرده‌اند.

وی گفت: منابع و داراییهای سازمان تأمین اجتماعی از حیث امکانات بخش درمان این سازمان حاصل اندوخته‌های بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی است که نزد این سازمان امانت است، لذا با ادغام بخش درمان تأمین اجتماعی و بهداشت و درمان مخالف هستیم. رئیس کانون انجمن صنفی استان مرکزی بیان کرد: این بیمه‌شدگان دیروز، امروز و فردا هستند که صاحبان منابع صندوق تأمین اجتماعی هستند که با پرداخت بخشی از دستمزدهای خود حیات و دوام صندوق این بیمه را تأمین می‌کنند.

منبع: خبرگزاری فارس


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *